pinglo Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Skal lage for første gang i måren.. Har innvitert gjester å greier.. Noen som vet hvor mye kjøtt en må ha til 4 pers?
♥Once♥upon♥a♥timeƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Porsjoner 4 Ingredienser 1,6 kg fårikålkjøtt 1,6 kg hodekål 1,6 ts salt 1,6 ss hel pepper 0,4 l vann Slik gjør du: Del hodekålen i båter. Legg kjøtt og kål lagvis i en gryte. Strø salt og pepper mellom lagene. Pepperkornene kan også legges i en spesiell pepperholder. Hell på kokende vann. Kok opp og la fårikålen trekke over svak varme til kjøttet er mørt (når kjøttet er mørt løsner det fra benet), ca. 1-2 timer. Fårikålen serveres rykende varm på varme tallerkener. Noen liker å jevne fårikålen. Strø da litt hvetemel (3-4 ss) mellom lagene.
jordbærsjokolade Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Mmm, det vil jeg lage snart også Jeg hadde byttet ut noe av fårikål kjottet med lammekoteletter jeg da, det smaker helt nydelig også ville jeg ha drysset litt mel (ca en spiseskje) mellom lagene også, sånn for å få litt mer fylde på sausen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå