Gå til innhold

Kan de små ha kolikkanfall på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt de bare får anfallene på ettermiddagen... men jenta mi HYLSKRIKER fra nøyaktig klokka 22:00 til klokka 05:00 hver natt. Kan stille klokken etter skrikingen hennes. Ingenting hjelper. Hun roer seg av mat og vugging, men bare for noen sekunder. Innimellom sovner hun, men så bråvåkner hun plutselig og hylskriker. ikke noe sånn at hun våkner og sutrer litt før skrikingen begynner, men hun begynner å hyle i søvne og SÅ våkner hun... Vi prøver alt som kan prøves - vugging, ny bleie, mer/mindre klær, mat, raping osv osv osv. ingenting får det til å slutte, det blir bare litt enklere... Har gitt henne minifom og det gjør ting litt bedre. da bare gråter hun, ikke så mye hyling. Uff, er så fælt å se på, for det er tydeligvis noe som er vondt. og noe må jo være galt når en baby på 16 dager hylskriker i 7 timer i strekk hver eneste natt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På dagen er hun forresten en engel, bare spise og så sover hun 3-4 timer før neste måltid. Ingen grining utenom når hun våkner for å få mat. sutrer kanskje i noen minutter etter maten og så sovner hun igjen...

Gjest postlogic unt mikrovampyren
Skrevet

Jeg har lest litt om gråtingen til jenta di og det høres ut som kolikk, kanskje du skal spørre HS om råd?

Skrevet

Jo, det kan de sbsolutt! Jenten min har sine anfall fra kl 20 og utover - kan stille klokken etter henne...

Har du prøvd kiropraktor? Vi har vært to ganger med Milla og det har tidvis vært mye bedre.

Har du skjekket at det ikke er nakken eller ryggen hennes som er problemet?

Uff - ikke lett med disse små alltid:o(

Skrevet

Sånn hadde vi det med begge våre. Starta seint om kvelden, og holdt på til 4 eller 5 hver natt.... Begge hadde kolikk

Skrevet

Skal opp på helsestasjonen på mandag for å veie henne, tenkte å spørre om det da... Har ikke prøvd kiropraktor enda, men meg og sambo snakket om det i går og ble enig i at hvis HS trodde det var kolikk så skulle vi prøve det. Hvor mye koster det og hvor mange behandlinger trengs? hvordan finner vi ut om det er nakken/ryggen?

Skrevet

koster ingenting for barn under 12.

Skrevet

Vå måtte betale hos kiropraktor.... Husker ikke hvor mye, men tror det var 300 første gang, og 150-200 de neste gangene. Var 4 ganger med begge

Skrevet

Vi betaler 300,- pr gang, 400,- for den første behandlingen. På Straume på Sotra.

Han skjekket ryggen og nakken hennes også for å se om det kunne være noe der som plaget henne - det var det ikke. Hun har bare myyyye luft. Har hatt to behandlinger, og skal til siste på mandag (mest sannsynlig).

Skrevet

Oi. Trodde det var gratis jeg, i alle fall det jeg har hørt ;)

Skrevet

Er nok ikke gratis med kiropraktor, nei. Vi betalte 350 kr.

Skrevet

Ok, er jo ikke så gale pris da, verdt å betale det for nattesøvn og frisk baby=)

Skrevet

Helt vanlig at kolikke legger seg til natten.

PAss på å rap henen godt før dere legger dere. Om du ammer er det godt mulig det er noe du spiser som hun reagerer på. Men ikke nødvendigvis.

Gi sukkervann om hun har vondt, da roer de seg ofte litt ned og man kan få noen timer søvn på øyet. Sukkervann kan gies med et par timers mellomrom så lenge det måtte være behov for det.

Vi var til 6 behandlinger hos kiropraktor, og 4 hos osteopat før småen ble kvitt kolikken sin. Kan virkelig anbefale osteopat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...