Princen min Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Hei! Jeg har hatt en grusom hodeverk nesten hele svangerskapet,er nå 16 pluss 2 dager på vei.. Legen sa d ikke var farlig å ta 4 paracet om dagen,men prøver å holde meg på 2 om dagen,ikke bestandig alltid e tar heller,men av og til må e nødt er så inntenst verk av og til... Er d noen som har opplevd noe av d samme,og tar paracet dere også??? Er litt begymra for at e tar for mye også...
Anette med nr 3 i magen Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 det er i grunn den mest safe tabletten du kan ta intill 3 måneder før termin , så bare ta det med ro du men husk å få i deg masse vann det kan også hjelpe
Leirha Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Jeg også har slitt endel med kraftig hodeverk, gjorde det i siste svangerskap også. Når det er som verst tar jeg to paracet (bare to til dagen, tørr ikke mer) Men har klart meg veldig bra, har bare tatt det 3 ganger til nå.
dolly29 Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Jeg sliter også. Og det har jeg alltid gjort, men nå har hodepinen blitt verre! Prøver i utgangspunktet å ikke ta tab. (har alltid prøvd å unngå det), og går til kiropraktor og bruker japansk peppemynteolje på tinningene og nesespray. Men idag måtte jeg ty til paracet ja! Ikke noe godt nei
Jente73_tvillinger Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 Uff, godt å se at andre sliter med det samme som meg, jeg har sinnsykt vondt i hodet - hele tiden.... har spurt legen om hva jeg kan gjøre, og hun også anbefaler Paracet - noe jeg er redd for å ta hver eneste dag. Er dere andre i jobb? Jeg sliter noe helt forferdelig med jobben for tiden - synes det er blitt mye verre de 2 siste ukene. Hva er det som gir oss denne hodepinen da? Kun hormoner?
M*A*S*H* Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Paracet i anbefalte doser er ufarlig for gravide. Men daglig inntak av paracet kan faktisk _gi_ deg hodepine også, derfor bør man begrense bruken mest mulig. Den sterke hodepinen kan lindres av å drikke nok væske (når du har hodepine, drikk 1 liter rent vann og vent en time før du evt tar paracet) Det hjelper også med frisk luft, gå en 20 - 30 min rask gåtur. Også hjelper det å legge seg nedpå og sove et kvarters tid. Jeg hadde masse vondt i hodet de første 4 mnd, nå er det *banker i bordet* flere uker siden:-)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 Hei jenter. Egslit med kronisk migrene og nakkevondt, oh har god erfaring med medisin mot hovudbverk. Når e bo ikje kan ta medisin betyr det ein del vondt. MEN_ eg har funne det som fungerer for meg. Akupunktur. Hn har redda mange dagar der eg kom inn heilt knust av hovudverk, så eg har faktisk kun måtte ty til paracet dei dagane eg ikkje kunne få akutt-time. Så prøv det folkens, det fungerer!
Princen min Skrevet 24. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. september 2007 Jeg har vært sykmeldt i over en månde nå pga..av hodeverken,orker ikke gå på jobb... Jeg har bestilt time hos kiropraktor,så håper d kan hjelpe litt,er helt forferdelig,for er ikke bare hode,men nakken også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå