Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 jeg har fått dilla på det. noen som vet om det er farlig å drikke for mye av det
Marolla Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Er jo aspartam og koffein da.. Alt med måte.
Mor til en stor og en liten Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Pga koffein innholdet anbefales det ikke å drikke mer enn 1 liter cola eller 2 kopper kaffe om dagen når man er gravid.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 vist det er koffein det er snakk om så gjør det ikke noe!! jeg drikke 2-4 kopper kaffi hver dag og det gjorde jeg sist og. dei som røyker kan tenke på det ikke ved å drikke cola!!
4blir5 ¤KS 02.07.09¤ Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 Hekta er vel ordet som passer på meg:) Kunne nok drukket mindre, men tar vann inni mellom....
Tulletutta Skrevet 22. september 2007 #6 Skrevet 22. september 2007 får hull i hjernen av asprtam! jallefall rottene som får det gjer det i forsøkene, så då kan du jo tenke deg selv ka det gjer med babyen din! gravid er anbefalt å ikkje drikke mykje lettdrikker..
Amanda- Skrevet 22. september 2007 #7 Skrevet 22. september 2007 du bør holde deg unna ligth produkter.. så sant du ikke er diabetiker da. du kan utvikle svangerskaps diabetes.
prøvekluten+3små Skrevet 22. september 2007 #8 Skrevet 22. september 2007 altså,går du inn på sidene her inne der jordmor har skrevet og slikt,så står det noe i den dur som : ska du drikke brus,så drikk lettbrus..
Moder'n-2 Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 Jeg vet ikke hvilken undersøkelse du refererer til, men det var kanskje snakk om å helle aspartam direkte på rottehjerner? Jeg vil anbefale å heller drikke stoffet. En gjennomgang av forskjellige undersøkelser om aspartam har frikjent dette søtningsstoffet: http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=162708
Amanda- Skrevet 23. september 2007 #10 Skrevet 23. september 2007 så er det og noe som heter, er du ikke diabetiker så skal du ikke leve som en heller....
Nei! Ikke en til! Skrevet 23. september 2007 #11 Skrevet 23. september 2007 Haha. Du mener er du ikke diabetiker, så kan du fort bli en? Det mangler fremdeles seriøs forskning som konkluderer med at det er skadelig med lettbrus. Det mangler ikke forskning som sier at det er farlig med for mye sukker. Drikk lettbrus i stedet for vanlig brus, men aller best er selvfølgelig vann. En annen viktig ting, er å ikke bli for hysterisk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå