Gå til innhold

Kan far ha litt av sin permisjon samtidig som meg, mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer ønsker å dele opp permisjonstiden sin, for han synes det høres ganske langdrygt ut å gå hjem i seks uker i strekk. om han eks tar to uker i januar og fire uker når permisjonstiden min går ut i juli/august?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går hvis du tar ferie når han har permisjon. Dere kan ikke begge ha perm samtidig.

Skrevet

okei, takk :) vet du om det går at far eks tar fire uker, og så deler opp de siste to ukene, slik at han har perm en dag i uka etter dette da?

Skrevet

ja, det går fint. Min samboer skal gjøre det samme. Jeg tar ut ferie da dagene han har permisjon.

Skrevet

De 6 ukene far har krav på kan takessamtidig som du har permisjon,sa de iallefall på trygdekontoret da jeg spurte.Eller han kan dele dem opp i en tidskonto inntil 2 (elr3) år faktisk.Men han må skrive avtale med arbeidsgiver om dette før fødselen,hvis han er selvstendig næringsdrivende må han skrive avtalen med trygdekontoret om hvordan han skal ta ut permisjonen.

Skrevet

Men tas permisjonene samtidig (de 6 ukene), tror jeg ikke begge får betalt, bare far som får penger da. Så det er sikkert lurt å ta ferien da om du kan:)

Skrevet

Er det virkelig sånn at far ikke kan få noen uker hjemme med mor rett etter fødselen?

Skrevet

Far har jo rett på to uker fri i forbindelse med fødsel (Noen arbeidsgivere betaler, andre ikke.). Ellers får han jo "lov" å ta permisjonen (kun de 6 ukene) samtidig, men begge får altså ikke penger da. Permisjon utover dette må tas når mor er i jobb, studier e.a.

Det er iallfall slik jeg har forstått det.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...