heiamagen Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Nore sier/roper konstant to ord i tillegg til babling, det er mamma og så bobbo innimellom. Jeg tror vel egentlig bare det er tilfeldig at han har funnet ut han klarer å lage akkurat den lyden....han vet nok ikke at det er lyden for meg, eller at bobbo ligner på pappa, men søtt allikevel I hvertfall bedre enn den evinnelige, høyfrekvente hylinga vi har hørt mye av i det siste!
Två små trollungar Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Wow! Så artig! Han er jo kjempeflink! Han finner nok snart ut av at du og pappaen hans "svarer" på mamma og "bobbo", enten han allerede mener mamma og pappa eller ikke!
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Kult. Her går det bare i mmmmm når hun får frukt for det synes hun virkelig er godt. Morsomt med så mange lyder da. Her er det bare hvining og babling foreløpig. Er derimot ikke i tvil om at hun har mye å dele med oss når hun skravler i vei. Vil jo så gjerne delta i samtalen da.
Solstråle72 Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Så morsomt! Kanskje han blir en racer til å prate snart. :-)
Millapril Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 Å så koselig! Det er jo bra det kommer litt tydelige lyder etterhvert. Her går det mest i mauw og mmmmm og høye lyder ellers. Det er jo så koselig å høre på! Jeg trodde jo at Nores første ord skulle være franske, så kanskje bobbo er fransk for noe? Mat kanskje?
Bellen^2 Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Nei så moro! Artig da, selv om han kanskje ikke skjønner at "mamma" er mamma, så er han jo godt på vei:) Da jeg var au pair i Sveits pleide de å bruke bobo hvis de hadde vondt noe sted (f.eks hvis han slo kneet, så var det "bobo" på kneet). Nore synes sikkert bare det er en kjempeartig lyd:) Sebastian bare babler fortsatt, i forskjellige stemmeleier og lydnivåer. Tydelig at han er i full gang med å utforske hele stemmeregisteret sitt:)
Tussi og Maja Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Ja, det er jo så moro. Maja har i flere måneder bablet i vei og sagt "bappa", og hun har vært skikkelig pappa-jente. Nå ser jeg at hun har blitt mer mamma-jente, og tror du ikke hun de siste dagene har byttet ut "bappa" med "mamma"?! Ja, da måtte selvølgelig mammaen kjøpe en ny leke på byturen i går:-) Det er vel ikke lenge før de skjønner at det faktisk betyr noe også. Skikkelig moro!
Gjest Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 Er det ikke artig når de begynner med de lydene der.. Matteo har ikke så mange smart å si, men han sier faktisk mamamamama, men det er kanskje tilfeldig at det høres ut som mamma.. Men jeg har jo lov å håpe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå