nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 samboeren min er veldig flink til å hjelpe til i huset, ta vesla hvis det er noe, støvsuge, rydde osv... men han er fæl på å gjøre ting halvveis.... og hvis jeg sier noe blir han sur, fordi han gjør jo så mye.... i går skulle han ordne etter middag og jeg skulle bade lille. jeg gidder ikke å sjekke etterpå, stoler på at det blir gjort... men bordet er ikke tørket av (lille spiser selv, så dere kan tenke dere hvordan dette bordet ser ut...), og da vi kjøpte dette bordet til mangfoldige tusen ble vi enige om at det må gjøres etter hvert måltid.... så nå har jeg stått og skrubbet bordet løs for gamle matrester... og halvparten av oppvaska stod på benken, med mat i (!!!), for han visste ikke om vi skulle ta vare på det.... han blir irritert hvis jeg sier noe, har prøvd mange ganger før, men jeg syns at han kan si at han ikke gidder å gjøre det når han ikke kan gjøre det ordentlig, for da slipper vi å gjøre ting to ganger!!!!!!! *syte klage...* får fortsette med husarbeid nå...
børdi Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 hmm har vi samme gubbe???? tror dette er et mannfolkfenomen.., ingenting gjøres helt, alltid halvveigs...:-) Vasker han gulver, ligger bøsset igjen i en haug i hvert rom, vasker han opp, står det ALLTID noe igjen, rydde ut varene fra butikken, står alltid noe igjen på benken, ++++ det du sier og,, hehe... Min blir og sur om jeg sier noe... irriterende,.,,
Gjest Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 jeg tror også dette er en mannegreie. Tror de egentlig gjør det for å slippe oppgaver. For til slutt gidder man bare ikke be dem om noe.....
Bratsj Skrevet 22. september 2007 #6 Skrevet 22. september 2007 Helt tydelig en manne-ting dette, kjenner det igjen på min. Han gir gjerne minsten mat, men grøtskål, klut og smekke blir alltid stående igjen på bordet. Han tar gjerne ungene på badet om morgenen, men når det blir min tur til å gå dit ut, så ligger nattøy og soveposer og våte bleier og våte kluter og alt på gulvet igjen der ute. Slik er det med alt, han gjennomfører ikke noe slik jeg ser det gjennomført. Men han synes selv han hjelper til masse, i mine øyne kunne jeg nesten ha gjort det selv, jeg må jo likevel rydde opp etter han/dem. Forrige lørdag glemte han igjen både sitt og snuppas badetøy på svømminga, jeg minnet ham om at han måtte gå og spørre etter det både på mandag og tirsdag da han var hjemme hele dagen, etter det gadd jeg ikke mer. Skal bli spennende å se om han kommer på at de ikke har badetøy når han snart står opp (hans sovemorgen idag) og skal avgårde og bade med snuppa....
Mona + kid Skrevet 22. september 2007 #7 Skrevet 22. september 2007 Samboeren er flink og rydder opp etter måltidet i stua. Roper fra kjøkkenet: "Er det rent, det som er i oppvaskmaskina?" Jeg svarer: "Ja!" Også setter han bare det møkkete stæsjet på benken og tusler tilbake i stua... Jadda...
Cala75 Skrevet 22. september 2007 #8 Skrevet 22. september 2007 Høres ut som gubben min har vært på besøk hos deg...hehe... Huff...dessverre er de fleste mannfolk slik, tror jeg. Irriterer meg selv om den slags daglig.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 22. september 2007 #9 Skrevet 22. september 2007 dette ser jeg hos min mann også ! Han tar gjerne oppvasken etter middag, men bare oppvasken.. ikke tørker han av benker eller konfyr eller vask, og som ddu sier, alltid står det noe igjen. Han SER liksom ingenting.. han sstår rett opp og ned og spør meg.. er det noe som trengs å gjøres?? Også gjør han det da, i sin egen tid, etter han har gjort andre ting han må gjøre. Det er aldri noe som blir gjort fort og ferdig.. Han er elendig med husarbeid. Har aldri satt på en maskin med klær
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 22. september 2007 #10 Skrevet 22. september 2007 Er vel ikke verre enn å legge på voks-duk på bordet?? Der er jo det problemet løst i tilfelle!
Sunniva- og Majamamma Skrevet 22. september 2007 #11 Skrevet 22. september 2007 AKKURAT sånn er mannen min også.... Blir sprø av at absolutt alt gjøres halvveis. Er vel en genfeil eller noe!
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 22. september 2007 #12 Skrevet 22. september 2007 Bruker folk fremdelies voksduker ?? grøss!!!! uansett, den vil jo trengs å tørkes av den også
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 22. september 2007 #13 Skrevet 22. september 2007 Jeg har hvertfall voksduk! Den passer perfekt inn i min turkise "stue", og er perfekt når man har barn som spiser selv! Så bare grøss i vei du.. Ja, den trengs å tørkes av, men det setter seg hvertfall ikke fast på bordet! Det var jo problemet til HI her da!
Stratos med 3 barn Skrevet 22. september 2007 #14 Skrevet 22. september 2007 Min er ikke sånn, men når han gjør noe tar det TID! Vasking av gulv tar en dag fordi han sitter på ræva å skurer gulvet + at alle ting skal løftes opp og vaskes under. Blir veldig bra da, men gud a megen som jeg innimellom skulle ønske han bare kunne raske på bitte litt.... Bare å innrømme det jenter! Det vil alltid være noe å irritere seg over - uansett!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 22. september 2007 #15 Skrevet 22. september 2007 Min er heller ikke sånn - han er kjempe flink til å hjelpe til i heimen. Og når han gjør noe så gjør han det skikkelig. Han er til tider flinkere enn meg - jeg syns det er så godt å slappe av etter middagen. Men ikke han da rydder han av bordet, setter inn i oppvaskmaskinen det som skal dit, vasker opp det som skal vaskes opp. Vasker bordet osv.. Kjempe flink..
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 22. september 2007 Forfatter #16 Skrevet 22. september 2007 joda, sikkert bra med voksduk hvis den er selvtørkende + at den rydder grøtboller, inn i maskin, tørker smuler på kjøkkenbenken, rydder alt som er satt på kjøkkenbenken osv..... godt å høre at det ikke bare er min som er sånn, selvom det ikke løser problemet med at han ikke gjør det ordentlig.... hehe
Djoolia 07+08+12 Skrevet 22. september 2007 #17 Skrevet 22. september 2007 Haha, typisk mannfolk. Jeg begynner å lure på om de rett og slett ikke har lært dette hjemme, og at de er vant til at moren deres rydder opp etter dem bestandig. Sånn er det her hvertfall. Her må det noe vanvittig mye masing til for at han skal ta sin egen askjett av bordet, og koppvask.. Kan telle på en hand hvor mange ganger han har vaska koppene på 1 år. Og ikke vasker han dem ordentlig, han vasker ikke handtaket på bestikket,ikke under tallerkene, og ikke utenpå glassene, så jeg må jo allikevell vaske på nytt etter han. Når det kommer til klesvask, har jeg nektet han adgang for flere år siden. Han brukte å hive alt av skittenklær inn i maskinen og satte den på hurtigvask. (30 grader). Følte ikke akkurat at underbuksa mi var helt rein nei Jeg er inneforstått med at dette er noe jeg bare må leve med,har mast i mange år, og det hjelper ikke. Kan jo ikke akkurat forandre han. Han har jo andre gode kvaliteter =)
Honningmelon Skrevet 22. september 2007 #18 Skrevet 22. september 2007 Sånn er det her og! Alt han gjør blir bare halvveis... sukk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå