Gå til innhold

Fantastisk keisersnitt, tøff barseltid (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vår tredje sønn sønn 13.september (en nydelig gutt som var 1,5 kilo mindre enn brødrene. Han veide 3110 gram og var 47 cm). Keisersnittet var en fantastisk opplevelse og jeg var i knallform etter operasjonen. Var på Barsel i 4 dager før hjemmelengselen ble for stor og vi fikk dra hjem. Kom hjem på mandag og følte meg som verdens lykkeligste mamma. Hentet barna på sfo og i barnehagen. De viste stolt frem lillebroren til kameratene sine og på ettermiddagen storkoste vi oss hjemme.

Klokken 04.00 natt til tirsdag våknet jeg av at jeg var iskald. Begynte å skjelve helt ukontrollert. Hakket tenner og verket i hele kroppen. Trodde jeg aldri skulle få i meg varmen igjen. Mannen min hjalp til med å kle på meg, legge to dyner over meg og prøvde å varme meg. Lå lenge og ristet før det ga seg. Da jeg våknet på tirsdag morgen hadde jeg vondt i ryggen, vondt i hodet og feber. Følte meg skikkelig dårlig og ringte barselpoliklinikk. Beskrev symptomene mine og fikk beskjed om at jeg måtte tømme begge puppene godt når jeg ammet, holde meg varm på hender og føtter og ta to paracet.

Prøvde å slappe av i sofaen og spise litt frokost selv om jeg ikke hadde matlyst. Rett etterpå fikk jeg et nytt frostanfall, enda verre enn det første. Ropte på mannen min og krøp inn i dusjen for å prøve å dusje meg varm. Det hjalp ikke og mannen min måtte hjelpe meg ut av dusjen, kle på meg og pakke meg inn i dyner. Jeg bare gråt og ristet ukontrollert. Hadde kjempevondt og begynte å bli skikkelig redd. Mannen min ringte på nytt til barselpoliklinikken og fortalte om det nye frostanfallet mitt og at jeg hadde 39 i feber til tross for at jeg hadde tatt febernedsettende. Vi fikk igjen beskjed om å tømme puppene ved amming, ta to paracet til og vente 24 timer.

Jeg ga klar beskjed til mannen min om at det ikke gikk. Jeg hadde aldri vært så dårlig i hele mitt liv som jeg var da. Han ringte fastlegen og vi fikk time der.

Da vi kom til fastlegen gikk alt kjempefort. Crpen min var høy, feberen var høy og jeg bankeøm over nyrene. Legen konstanterte nyrebekkenbetennelse og vi ble sendt til akuttmottaket. Der jeg ble lagt inn og de tok masse prøver. Hadde så hard infeksjon at de fant bilyd på hjertet, itillegg til at blodtrykket var kjempelavt. Ble satt på antibiotika intravenøst, tok blodprøver, ekg, røngten av lungene og ble deretter trillet opp på infeksjonsposten der vi ble liggende frem til torsdag. Fordi årene mine var så oppstukket fra keisersnittet måtte vi tilslutt ned på anestesi for å sette ny intravenøs. Mistet nesten melken på tirsdag, men hadde bestemt meg for at jeg skulle klare dette. Legene tok hensyn til at jeg ammet og fant medisiner jeg kunne amme med.

Gråt masse over hele situasjonen. Heldigvis fikk vi enerom slik at mannen min og vår nyfødte sønn kunne bo sammen med meg. Savnet de eldste gutta masse, men snille besteforeldre trådte til og tok vare på dem. Fikk dra hjem på torsdag med 12 dagers antibiotikakur. Skal tilbake til sykehuset for en hjerteundersøkelse senere (pga bilyden på hjertet). Håper vi får bli hjemme denne gangen. Analysene av bakteriene som forårsaket nyrebekkenbetennelsen har gitt legene litt hodetbry. Maskinen sa en bakterie som antibiotikaen jeg er satt på ikke klarer å ta, mens den manuelle kontrollen mener at infeksjonen skyldes en bakterie som antibiotikaen min vil ta knekken på. Hvis maskinen har rett må jeg inn på sykehuset og få hele kuren intravenøst (10-12 dager). Krysser fingrene for at det manuelle prøvesvaret er riktig.

Det drøyeste i hele situasjonen er at barselpoliklinikken ba meg vente 24 timer. Hadde jeg gjort det kunne det gått veldig galt. Personellet på akuttmottaket og hos fastlegen var helt tydelig på at jeg ikke kunne ha ventet særlig lenger og de var svært opprørte over rådet poliklinikken hadde gitt meg. Så jenter, dere kjenne kroppen deres best. Ta kontakt med fastlege eller andre dersom det er noe som ikke stemmer. Ikke stol blindt på de rådene dere får!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ooi! håper det går bra med deg!!!

god bedring!

Skrevet

Håper det går bedre med deg! god bedring:)

Skrevet

Dette høres ikke noe godt ut... uff... Har hatt nyrebekken betennelse og det er noen grusomme smerter.. Massevis av god bedring...

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Skremmede historie! Takk gud for at mannen din skjønte at noe var skikkelig galt og ikke tok et nei for et nei, da kunne det gått ille... Vi kjenner nok oss selv best ja. God bedring til deg, og grautulerer med den lille!

Skrevet

Tusen takk jenter. Var ganske skremmende da det stod på, så jeg er utrolig takknemlig over å være hjemme nå. Nå skal jeg slappe av og kose meg med babyen, og når jeg er ferdig med antibiotikaen og alle prøvene ser bra ut skal jeg ut på tur og nyte høstlufta.

Lykke til med svangerskapene deres!

Skrevet

Oi da..

Håper du blir snart frisk, og at alt går bra.

Nesten skummelt at noen kan gi deg sånne råd..

Gratulerer så mye med sønnen. :)

Skrevet

Åh herregud!

Så utrolig bra at du lyttet til kroppen din og ikke på barselpoliklinikken!

Gratulerer med sønnen og god bedring til deg :o)

Skrevet

GRATULERER med gutten din:)

det er et godt råd å lytte til sin egen kropp ja, jeg gikk og maste på legene i 5 år om at noe var galt.. de brukte 5 år på å tro meg og det viste seg at jeg har svulst på hjernen som har vært der ca 7 år..

Ikke gi dere jenter hvis dere mener noe er galt!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...