Mamma&LilleKrølle Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Hun sliter slik. Er skikkelig tett i nesen. Har prøvd både dråper og spray men føler ikke det hjelper stort. Nå har hun vært syk siden onsdag.. og det er jo så slitsomt. Hun er jo en solstråle for det liksom, men natta er så slitsom. Hun får jo ikke til å sove godt..går helt tett ettter en stund og får ikke til å puste. Hun som elsker smokken da så blir jo det vanskelig når hun er så tett. Og blir da svært uroli. Må ta henne opp på natta og enten la henne sove i fanget mitt når jeg sitter, eller legge henne på en pute slik at hun ligger oppover. Da lettner det litt for henne, og puster bedre. Gjør jo alt for at hun skal ha det bra da, men skal innrømme at jeg synes det er slitsomt når jeg er delvis våken hele natta..
nytt familie medlem på vei Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Ammer du? Om du gjør det så kan morsmelk løsne litt - jeg kjøpte en sprøyte uten spiss(2 ml) på apoteket og så hadde jeg en god del i hvert nesebor og så sovnet han og vi alle fikk litt hvile..
Mamma&LilleKrølle Skrevet 22. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2007 Nei ammer ikke lengre, så da blir det heller vanskelig med mm
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 saltvannsoppløsning funker. Kjøp sånn spray på apoteket som kan brukes fra 2ukers alder. Det kommer ikke til å være særlig populært for det er litt ubehagelig akkurat når hun får det opp i nesa men det hjelper veldig. Etter at du har brukt den kan du suge ut snørra med en busesuger:) Dette funka ihvertfall bra når lille var forkjøla.
Mamma&LilleKrølle Skrevet 22. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. september 2007 Det funker ikke det heller. Både dråpene og sprayen jeg har er sånn. Så jeg er liksom gått tom for ideer! =/
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 22. september 2007 #6 Skrevet 22. september 2007 Hvis du prøver spray for å løse opp da, og så sånn snørrsuger for å dra ut en del snørr, kanskje det hjelper? Og legg noen bøker under hodeenden på senga.. Har en som ofte er syk selv så vet at det er utrolig slitsomt når det står på..
Sheela-na-gig Skrevet 22. september 2007 #7 Skrevet 22. september 2007 Prøv med saltvann og legg henne på magen etterpå, da kommer det ofte ut av seg selv. Pass også på at det er kaldt på soverommet og at hode enden er høyere (bøker el. under bena på senga)
Mamma&LilleKrølle Skrevet 22. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. september 2007 Jeg må liksom le litt, for alt dere sier er prøvd ut.. Hun har hatt bøker under hodeenden siden fødselen da hun slet med pustestopp og jeg prøvde alt for å forhindre dette. Da hun slet med pustestoppene så sukla hun endel, og det er nesten så jeg vil sammenligne den tette nesen med dette. Det virker liksom ikke som at hun er tett i nesen, men bak-inni-ett eller annet- heh.. ja, vanskelig å forklare. Men verken sprayen eller dråpene løser opp noe, og dermed får jeg heller ikke ut noe med nesesuget.. *rådløs*
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 22. september 2007 #9 Skrevet 22. september 2007 Gutten vår ble forkjøla for første gang når han var 2 mnd, og etter det ble han ikke helt bra, surkla fælt i brystet og hosta om natta og når han gråt.. Vi var hos legen og han har nå begynt på astmamedisiner, det hjalp veldig på han, men blir ofte syk da.. Vet ikke om hun har noen andre symptomer jeg..
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 22. september 2007 #10 Skrevet 22. september 2007 Så du ser ikke snørr liksom? Slik at du kan fiske det FORSIKTIG ut med en q-tips el hårnål? Det pleier jeg å gjøre Har du snakket med legen?
Mamma&LilleKrølle Skrevet 22. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 22. september 2007 Nei ser egentlig lite med snørr, men noe. Bruker å snyte henne da, eneste måten å få det ut på. Jeg spurte om hun kunne ha astma da hun var 5 uker gammel, men fikk til svar at hun var for lita til at de kunne finne ut det. Vi har vært inne på sykehus for observasjon også. Men dette med surklinga kom på onsdag og da har hun ikke hatt det på 2 mnd. Så jeg tror liksom at dette er en forkjølelse... Var til hs igår, og hun mente også at det er en forkjølelse, det er jo tid for det nå liksom.. Hun mente også jeg burde ta en tur innom legekontoret, så jeg gjorde det. Fikk beskjed om å sette oss ned og vente så skulle de komme innen 15 minutter. Men etter en time hadde vi enda ikke fått time!! Så da kunne jeg ikke vente mer, jenta var jo så sulten og trøtt. Så jeg bare sa fra at vi ikke kunne vente mer. fikk da beskjed om jeg heller kunne ta kontakt med legevakta om det var noe.. Men føler ikke behov for det da!
Marolla Skrevet 22. september 2007 #12 Skrevet 22. september 2007 Lillemor her har også vært mye tett. Det la seg masse slim i pusterøret. Nå får hun inhalasjoner 2 ganger om dagen på 15 min. Jeg hadde det også slik som du. Etter at vi ga henne gaviscon etter hvert måltid, ble ting også mye bedre. For nå som hun virkelig er forkjølet, så kommer slim og snørr ut med snørrsugeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå