Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Bor i utlandet og er litt forvirret. På kontroll uke 20 hadde jeg totalt lagt på meg 4 kg, hvorav siste 2,5 kg siden uke 15 (5 uker). Legen sa da at en vektøkning på 2 kg pr mnd er mye, bør ikke være mer enn 1 kg på 4 uker. Er normalvektig fra før. Ble egentlig ganske forvirret... Trodde 0.5 kg pr uke var helt normalt? Så spør da dere som går til kontroll i Norge om hva lege/jm sier der. Ble egentlig skikkelig stresset og gruer meg til neste kontroll. Redd jeg overskrider 1 kg grensen...
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Synes ikke du har lagt på deg så mye. I svangerskapsboken min står det, at det er helt normalt å legge på seg 12,5 kg i svangerskapet - men at dette varierer mye fra person, til person. Det står også at en i de siste månedene ikke bør legge på seg mer enn en halv kg per uke. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg )
Buick Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Synest ikkje du har lagt på deg mykje. Herre min hatt du er jo halvvegs! 4 kg på den tida er jo ingenting:) Så lenge du ikkje føler at du har lagt på deg så mykje sjølv, så ikkje høyr på jordmora i dette tilfellet. Hadde det vår snakk om 14 kg hadde eg kansje reagert;)
bringebærjenta-4.jenta Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Jeg er 19+2 og har gått opp forferdelige 10 kg. Legen min har ikke kommentert vekten min fordet. Jeg mener så lenge du føler deg vel med deg selv så skal du ikke bry deg altfor mye om hva legen mener. 4 kg er jammen ikke mye spør du meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå