Gå til innhold

Hvem har sagt at en ikke kan

Anbefalte innlegg

Skrevet

prioritere barna og samtidig ha full jobb? Erfaringen min, er at de som har full jobb følger opp barna bedre, for de har bedre råd, de gir barna mer muligheter både på fritid og ellers av den grunn, men dette er min erfaring da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som mener det? Jiiisøøøøs kraist... Selvfølgelig kan man kombinere disse to tingene!!

Er det noen her som mener det motsatte?

Skrevet

Stemmer ikke for meg iallefall.

Hadde full jobb, var borte fra barnet mitt 9-10 timer om dagen.

Gikk ned i stilling og kan nå være sammen med gutten vår og leke og kose oss på ettermiddagene. Kunne ikke kombinert full jobb og barn.

Skrevet

har problemer med å nå over alt. Prøver å følge opp barna, men skulle gjerne hatt mer tid med dem i hverdagen. Som lærer har jeg heldigvis muligheten til å stort sett gå hjem klokka 15, og heller ta igjen skolearbeid etter at ungene har lagt seg. Men da blir det uansett slik at man må prioritere, og velge bort det som kan vente en stund.

Jeg kjenner flere familier der mor er hjemmeværende, og der barna har alt de trenger. Både sosialt og aktivitetsmessig. Og når barna er små, er det jo uansett foreldrene og hjemmet som er viktigst. I skolealder blir det jo en del fritidsaktiviteter etterhvert, men ser ikke noen klar sammenheng mellom fulltidsjobb og god oppfølging. (Selvom det ofte er de hjemmeværende som har minst tid og energi til å stille opp på dugnader mm).

Skrevet

Jeg hadde nok ikke taklet å hatt 100% stilling. jeg og poden har fri hver onsdag. Det er vår dag =) Merker ikke så mye på pengen om jeg jobber 70 eller 100, prioriterer bare litt anerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...