Gjest Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Før jeg ble mor visste jeg ikke at jeg kunne smile gjennom tårer at ett barns såre gråt kunne få hjertet mitt til å blø jeg visste ikke at kjærlighet kunne gjøre så godt at ett smil kunne smelte stein før jeg ble mor hadde jeg aldri holdt ett barn mens det fikk en sprøyte jeg visste ikke hvor mye det gikk an å elske så trygt og så godt at det gikk an å ønske så sterkt å overta noens smerte jeg hadde aldri før listet meg stille inn på ett rom bare for å se ett barn sove og får hjertet i halsen om han virket for stille jeg hadde aldri grått med ett barn fordi jeg ble skremt eller holdt ett sovende barn til mitt bryst Før jeg ble mor hadde jeg aldri visst om den nærheten man har til sitt barn det sterke båndet som aldri kan ryke jeg hadde aldri gått med hodet i skyene og bomull i hjertet eller vært så oppslukt at hukommelsen lå på ett minimum jeg hadde aldri følt slik en smerte som når man føder og likevel følt den befriende eller grått så sårt av glede jeg visste ikke om den inderlige kjærligheten en mor føler når hun ser inn i ett barns øyne for aller første gang og drukner i alt det uskyldsrene Før jeg ble mor hadde jeg aldri så skjerpet hørsel eller listet meg så stille på tær for å ikke vekke ett sovende barn jeg hadde aldri lagt ett barn til mitt bryst og følt glede over den livgivende nektaren jeg kunne gi jeg hadde aldri gledet meg like mye over ett smil eller å våkne til ett barns glade pludring jeg visste ikke om den redselen man kunne føle når ens barn er sykt eller det sterke ønsket om å beskytte jeg hadde aldri grått over en trist sang eller en nyhetssending hadde aldri ammet ett sultent barn på bussen eller bedt måkene ti stille så barnet mitt fikk sove.. Jeg visste ikke noe om hvordan det var å være mor.. Og hadde jeg visst det, så hadde jeg aldri trodd på at jeg skulle få oppleve det.. likevel sitter jeg her med mitt elskede barn og lever midt oppi det.. og jeg elsker det!
Learning to fly Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Nydelig dikt. Fikk tårer i øynene, spesielt første delen:)
*Zena* Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Kjempefint!! jeg ble helt rørt....det er virkelig flott å være mor ja!!! ) vi er heldige )
Gjest Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 det er så fantastisk å være mamma:) takk jenter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå