Gå til innhold

Lystgass v fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Fødselen min gikk veldig raskt og greit, var i pressfase allerede da jeg kom inn på fødestua. Fikk da tilbud om lystgass som jeg kunne ta mellom riene, noe jeg også gjorde. Syntes det fungerte fint! Men mange jeg har snakket med sier at det brukes mest i åpningsfasen og da under riene. Noen som veit? Er bare litt nysgjerrig, jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke at jeg vet, men jeg hadde bare under riene og ikke under pressriene.. slutta virke noe særlig uansett når de kom...

Skrevet

Jeg hadde det lystgass på de siste riene og i begynnelsen av pressriene, men etterhvert tok de den bort og jeg fikk bare oksygen fordi småen trengte mer oksygen og fikk ujevn hjerterytme.

Synst lystgassen fungerte rimelig greit så lenge jeg fikk ha den...

Skrevet

De gir det mest i åpningsfasen ja, de prøvde å ta fra meg lystgassen når pressriene startet så jeg skulle puste bedre, men jeg nektet å gi den fra meg =) Men tok den bare når jeg hadde ri. Skjønner ikke hvorfor man skal ha de mellom riene, hva hjalp det på? Skal jo ta vekk de verste toppene fra riene.....

Skrevet

Jeg brukte lystgassen til og fra gjennom hele fødselen jeg... både i åpningsfasen og pressfasen... og den var utrolig god å ha når de skulle sy!! Det var vel da jeg egentlig merket at det var noe funk... hi hi...

Skrevet

hadde lystgass under riene også under pressriene, og skal si jeg trengte det :) funket veldig fint på meg :) Frøkna satt fast og måtte hjelpes ut med tang, så hipp hurra for litt gass :)

Skrevet

Hehe - mine rier ga seg aldri helt så jeg sugde lystgass i en hel time. Men syns ikke det hjalp så veldig...

Skrevet

Jeg hadde det på slutten av åpningsriene. De tok vannet og ba meg beskjed om at jeg kunne begynne å presse samtidig som de slo av gassen og ga meg rent oksygen.

Skrevet

Jeg fikk streng beskjed om å ta av maska når rien var over! På slutten brydde jeg meg ikke om den uansett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...