Gå til innhold

UVI? Hvordan kurere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg har UVI. Jeg ble katerisert under fødselen og har siden den gang (2 uker) hatt vondt i urinrøret. Nå er det blitt verre, så mistenker at det ikke har med kateriseringen å gjøre, men at jeg har fått UVI. Kan man "få" det av katerisering forresten?

Hva er symptomene, og hva må til for å ta knekken på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bare levere en urinprøve hos legen så får du svar. Mener at det er vanslig med smerter i urinrøret ved kateterisering, men man kan jo aldri vite. Så lever en prøve du, så er du sikker.

Trenger ikke legetime, bare lever prøven på labratoriet på legekontoret, så får du legetime om prøven viser uvi.

Symptomer er: vondt å tisse, generelle smerter i urinrøret, illeluktende avføring ofte skarp i fargen.

En antibiotikakur over tre dager fungerer som oftest bra hos de fleste.

Skrevet

Blod i urinen er også et symptom. Jeg har kurert meg selv noen ganger fordi jeg hadde det så mye at antibiotikaen ødela hele balansen. Det har også fungert fint, men er litt slitsomt og man MÅ være nærme en do et par dager. Da har jeg: Spist dobbel dose tranebærkapsler, drukket masse masse vann, drukket appelsinjuice og kaffe(vanndrivende). Det funket på meg, men en antibiotikakur er jo kjappere da, eneste jeg synes var så dumt var at jeg måtte ta soppkur etterpå fordi alle bakterier ble drept også de vi trenger.

Skrevet

Hei!

Det kan nok stemme at du har UVI. Du kan få uvi av kateterisering, det er en fin inngangsport for bakterier. Det er derfor man helst prøver å unngå det, men måman så må man. Lever inn en urin prøve så fort så mulig, uten behandling kan det til slutt gå til nyrene og du får nyrebekkenbetennelse, og det er vondt det.

Drikk rikelig med vann og få skylt godt gjennom systemet, gjerne litt appelsin juice også hvis babyen din ikke reagerer på det,den skal forsure miljøet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...