Gå til innhold

Noen som har barn med eggallergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør legane når de skal finne ut av hvor allrergiske de er?

og hvor mye de tåler? f.eks hvordan de finner ut om barna kan spise ting som inneholder egg men ikke rent egg osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter, for nå er det natta. :)

Skrevet

størstemann her hadde litt eggallergi da han var rundt 4-5 mnd og melkeproteinallergi. Legen sa at det var litt eggallergi fordi prikktesten slo ut, men ikke kraftig. Hun sa at etterhvert kunne vi ta vaffeltesten. Begynn med en kvart vaffel, så en halv osv. Så skulle vi se hvordan han reagerte på det. Reagerte han allergisk på dette skulle vi kutte ut egg en stund og så prøve igjen senere. Til oss gikk det bra med mat som inneholdt litt egg.

Vet ikke hvor kraftig din reagerer, men det var sånn til oss i allefall.

Når han var rundt året var eggallergien borte, melkeallergien derimot hadde han til han var 2 år.

Ble litt knotete dette, men håper du fikk svar på det du lurte på.

Skrevet

Takk:)

nei eg lurer på hva de gjør på sjukehuset?

skal dit neste uke og er er nervøs.

Skrevet

det vet jeg dessverre ingenting om hva de gjør der.

men lykke til!

Skrevet

dytter

dersom her er nye dibbere:)

Skrevet

Eldste min hadde det, vi tok blodprøve av han når han var rundt 16 mndr. I Stavanger liker de ikke å ta prikk test på unger under 4 år, for da kan de få verre reaskjoner!!

Vi merka det når han spiste ting med egg i, fikk prikker i ansiktet og spydde hvis han spiste mye av det!! I mange år nektet han å spise ting med egg i, var i bursdags selskaper og han tok 1 bit av kaken og spyttet den ut, var for mye egg i den!!

Nå er han 6 år og vi merker ingenting!! Det er jo en type allergi som de aller fleste vokser av seg!!

Lykke til

Skrevet

Ja, har en sønn på 17 mnd med eggallergi. Fikk mistanke allerede da han var 2-3 mnd for han fikk eksem når jeg spiste egg eller noe som inneholdt egg og ammet han. Måtte selv teste fram og tilbake med hva jeg kunne spise, og kuttet til slutt ut alt som inneholdt egg!!! Etterhvert skjønte vi at han også reagerte på nøtter, så det var ikke lett i begynnelsen å finne ut hvorfor han fikk denne eksemen....

Han ble testet på sykehuset da han var 10 mnd. Da tok de en prikk-test hvor de lager små stikk i overhuden på underarmen. Du må tenke litt gjennom om det er andre ting de bør teste. De tar ett stikk for positiv (for å se hvordan huden reagerer hvis den er allergisk) og et stikk med bare saltvann eller noe slikt - og et stikk for hver ting de skal teste. Så drypper de dråper med det de skal testes for i hvert stikk - altså bare i overhuden så det er bare sstikket som kjennes. Så venter de 10 min for å se hvordan reaksjon de får. Sønnen vår hadde 4+ på egg og 1+ på nøtter, altså han reagerte sterkere på egg enn på nøtter. Vi holder han unna ALT om inneholder det minste av egg eller nøtter (men gi ting som kan inneholde spor) - da er sjansen størst for å vokse av seg allergien.

Han ble testet for egg, melk, fisk, nøtter, hund, katt... tror jeg det var. Så ble han testet igjen for egg i forbindelse med 15 mnd vaksinen siden den er basert på egg... og skal testes igjen når han er 20 mnd.

Du finner eget forum som heter "Eksem og allergi" her også, der kan du finne masse svar. Lykke til

Skrevet

2 små og på jobb igjen

skal han ta vaksina? eg er redd den.

de sier at en lege skal stå klar med motgift.....??

what? er det verdt det liksom?

takk for svar:)

tok prikktest på henne då hun var 4 mnd.. men va då frisk.. (hun hadde ekstrem atopisk eksem) det vi vet nå er fordi eg spiste så mye egg..

da hun var 15mnd slikker hun på en gaffel som var blitt brukt til å piske rått egg med, og hun hovnet opp fikk MASSE eksem, klødde i halsen og på fingrene og fikk hviteblemmer... -Av ETT slikk..

så sjukehuset tørr ikke å prikkteste henne igjen. men tok en blodprøve som viste en allergi på 13.9. (vet ikke hva det vil si da)

og nå på fredag skal vi på sjukehuset for å snakke og finne ut mer.. og eg grur meg..

hun er 18 mnd.. og vi har heller ikke tatt mmr vaksina..

(tenk vi fant ut om allergien 15 dager før hun skulle ta den)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...