innMariSterk Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Det fine med unger er at de er ærlige, og de sier nøyaktig det som faller dem inn uten å sensurere. Det går ikke an å kontrollere hva barn sier, uansett hva fagpanelet måtte mene om den saken. En annen historie er det hvordan man håndterer det ungen har sagt i etterkant. Jeg er ingen tilhenger av den O store fy-fy holdningen som råder, og sier ungene noe rart som faller dem inn der og da, det være seg kommentarer på folk de synes ser litt rare ut, handicapede, utlendinger osv osv osv så forklarer jeg dem det de har sett, og gjør det på den måten naturlig for dem slik at de kanskje ikke reagerer på det neste gang de ser det samme. Unger er herlige, og unger SKAL snakke )
fleXibel Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Kusina mi og jeg var med pappaene våres til svømmehallen da vi var små... hun var på den tiden husker jeg veeeeeldig opptatt av at ting er like stort, får eksakt like mye melk i glassene osv..... Var visst andre ting og... hun utbrøt plutselig i dusjen..."Pappa...han har større tiss en deg"........ Alt endte bare med latter og muligens litt røde kinn fra de det gjaldt..men ellers bare latter... He he.. og det får hun høre den dag i dag... he he
Gjest Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Jeg tenker at det kan jo også ha med hvor barna vokser opp.Der jeg vokste opp fantes det ikke utlendinger,og jeg som lita glodde nok da jeg var i 'byen'.Mens barna mine er så vant med folk fra forskjellige land her vi bor at de reagerer ikke i det hele tatt.
jordbær mathilda Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Jeg må bare komme med historie om akkurat det. Lillebroren min var fæl ti å komme med "upassene" komentarer da han var liten. Mamma sa gang på gang til han at han måtte ihvertfall vente til vedkommende hadde gått før han stilte sine spørsmål. Dette her vel nesten 30 år siden så min kjære lillebror hadde ikke sett afrikanere før. Så satt de på bussen, og der satt det en afrikaner.Mamma så at han stirret,og stirret, og gav han et advarende blikk. Da sier min lillebror høyt og tydelig : når han svarte mannen der borte går av skal jeg spørre deg om noe!!!!
innMariSterk Skrevet 21. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2007 Ler meg skakk! Dagens beste :-D
jordbær mathilda Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Kan tro vi har ledd masse av den historien der...Men stakkars mamma der og da ble hun jo helt satt ut;))
sesamfrø Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Haha, det minner meg om dattera til en venninne av meg som ble med når morfaren skulle til legen. Hun er 6 år så hun begynner godt å forstå sosiale koder, hva man kan si og ikke si. Legen er en nydelig, høy afrikaner, å snill og høflig som han er så småprater han litt med pasientens barnebarn. På veggen har han en stor plakat med et "skrella-menneske", du vet et slikt der huden til mennesket er borte, for å vise organene. Det var veldig dårlige farger på dette bildet, men nede i ene hjørnet er det en liten knallrød firkant. Hun peker på den røde firkanten; " Er dette hjertet?" (Hun vet GODT at det ikke er det) Han; " Nei, her er hjertet" ( peker på hjertet til henne) Hun; "Åja, jeg trodde hjertet var knallrødt!" så kommer det fort " å-så-trodde-jeg-leger-var-hvite!!!" Bestefaren og legen lo godt av hvordan hun hadde sneket seg til å komme inn på hudfargen hannes uten å være så åpenbar. (trodde hun!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå