Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Gutten min på 4 mnder har akkurat sovnet (forhåpentlivis) etter mye om og men. Står opp med han kl ni hver morgen får å få litt rutine på det. Klokken 20.00 blir han stelt for kvelden. Så starter leggingen. Slitsomt å ikke ha noen voksentid på kvelden. Noen som har erfart at de sovner tidligere på kvelden når de har begynt med grøt?skal starte opp i morgen med tilvenning av grøt...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Min er 4 og en halv mnd og vi har holdt på en grøt noen uker..bare littegrann selvfølgelig! Helt fra hun var nyfødt har jeg prøvd å ha en viss rutine på det og nå tror jeg det begynner å vise seg. Hun sover stort sett fra 20 til 07 hver natt. Hun sov hele natten fra hun var 8 uker..men begynte å våkne litt nå for noen uker siden. Etter hun begynte å få litt grøt sover hun igjen hele natten!. Tror det er forskjellig når de trenger å legge seg men hvis du prøver å gjøre rutine på det kanskje han skjønner at nå er det natta og på tide å roe ned..? Sover han mye på dagen forresten? Mi sover ganske lite og det er nok derfor hun er rimelig gåen i 19-20 tiden på kvelden!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Ja, han sover en god del på dagen, 1-2 timer på formiddagen og ca 2 timer på ettermiddagen. Prøver at han ikke sover senere enn fem på ettermiddagen. Når tid begynte hun å sove fra kl 20.00? Blir gretten hvis han ikke for sove på ettermiddagen, noen ganger er det et helt styr for å få han til å våkne etter ettermiddagshvilen. HI
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Når hun var helt nyfødt var det ikke noe rutine i det hele tatt, men sakte men sikkert begynte jeg å stelle henne for kvelden rundt 8 9 først, men jeg merket hun ble mer og mer survete så hun er mer fornøyd med å legge seg åtte. Noen ganger halv åtte også. Er viktig med litt voksentid også...litt derfor jeg har vært bevisst hele veien! Alle barn er forskjellig så klart så man må jo gjøre det man føler er best for sitt eget barn! Begynte å legge henne rundt 8 da hun var ...tja...10-11 uker!
Mamman til M&E Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Vi fikk heller ikke Lillemann i seng tidlig i den alderen, tok lang tid før han sovnet og i en periode skreik han mye. det gikk seg imidlertid til og nå (6 1/2 mnd) legger han seg mellom 1930 og 2000, og sovner nesten med det samme. Dette gikk seg til av seg selv, uten at vi gjorde noe spesielt.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Ja, satser på at han vil begynne å legge seg tidligere etterhvert. Prøver selvfølgelig å ha litt rutiner på kveldsstell og leggingen, men lett å gi opp når man bruker flere timer hver kveld på å legge han. Håper også at når han får litt grøt i magen at han vil bli fortere trøtt:). HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå