Gå til innhold

November: Har dere begynt å gi vanlig kumelk?


Lois Lane

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed på helsestasjonen at jeg kunne begynne å gi henne kumelk istedet for morsmelkerstatning. Jeg ammer fortsatt morgen og kveld, men har gitt henne 120 ml morsmelkerstatning på ettermiddagene.

Trodde jeg måtte vente med kumelk til hun var 1 år. Noen som gir kumelk? Varmer dere den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

de sies vel at man skal vente til de er ett år pga tarmene ikke tåler det enda. Men jeg fikk kumelk fra 7 mnd og funker fint idag. Tror det var mer vanlig før enn nå. Men jeg personlig ville ha ventet til ett år.

Vet en venninne av meg har gitt melk blandet med vann fra 7 mnd. Hun varmere bare i mikro. Vet ikke hvor bra det er da, med tanke på bakterier. For å være på den sikre siden ville jeg ha ventet.

Men du vet hva som er best for ditt barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan begynne med kumelk fra 10-12 mnd. Bare prøv deg forsiktig frem i begynnelsen, så ser du om det går bra.

 

Vi har ikke begynt, fordi storebror reagerte på melk da han var mindre, og vil ikke at hun skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jeg har prøvd litt med kumelk nå, og hun likte det! Skal gå forsiktig frem, skal begynne forsiktig med yoghurt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Jeg spurte spesielt på helsestasjonen om dette ved forrige kontroll siden Håkon nå har begynt i barnehagen og de serverer melk. Fikk da beskjed om å vente til han var over året.

Har sendt med mme til barnehagen som han får til lunsjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...