Gjest Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Selvfølgelig har vi forsikring! Vi forsikrer hus, bil og eiendeler, så hvorfor i alle dager skulle vi ikke forsikre det eneste vi ikke har råd til å miste?? Har heller ikke mulighet for å spare opp pengene på noen annen måte, og har valgt den beste forsikringen på markedet akkurat nå, TrygVesta sin Barne- og UngdomsEkstra :-)
Gjest Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Skjønte ikke helt...er de nå forsikret mot å bli mistet? Miste de kan man vel gjøre uansett. Men man står litt bedre stilt ved evt sydommer og dyre behandlinger,tilrettelegging ved evt rullestolbruk etc.
Lille søtnos Skrevet 21. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2007 Jeg mener ikke at huset og bilen er viktigere å forsikre enn barna... Har bare lest så mye om at det skal så mye til å få penger utbetalt dersom uhellet er ute. Finnes så mange klausuler og begrensninger. Vi skal forsikre jenta vår når vi finner en god avtale, var mer ute etter andres erfaring rundt dette.
Gjest Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Nei, var ikke sånn jeg mente det, men at vi ønsker å være godt rustet dersom det skjer noe, ulykker eller kronisk sykdom..! Var bare en uttrykksmåte å si at de er det eneste vi ikke har råd til å miste, men ser det ble litt feil i denne sammenhengen ;-)
Gjest Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Ville sjekket opp TrygVesta sin... Har en far som jobber i forsikringsbransjen, og flere bekjente også, og alle er enige om at denne er den desidert beste forsikringen på markedet akkurat nå :-)
Gjest Skrevet 21. september 2007 #9 Skrevet 21. september 2007 Hva betaler dere der hver mnd? Vurderer andre alternativer til den vi har, da den ikke er så godt dekkende.
Gjest Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 Vi har nettopp byttet over, så har ikke kommet helt igang enda, men betaler 1372 kr i året pr barn (to barn), har ikke tilleggsdekning da, men har vurdert det, er enda ikke helt sikker på om vi skal tegne det...
Pudding06&Spirepire Skrevet 21. september 2007 #11 Skrevet 21. september 2007 Gjensidige, en av få som dekker sykdom OG ulykke!
Diva Muffin Skrevet 21. september 2007 #12 Skrevet 21. september 2007 Vi vurderer også dette, men finner egentlig ikke så mange sikre argumenter for å faktisk forsikre. Det er sant at ungen er det eneste vi ikke har råd til å miste, derfor vil penger bli en fattig trøst dersom noe skulle skje. Penger til tilrettelegging hvis hun skulle bli invalid er interessant, men da er det igjen å annerkjenne at noe er grunnleggende feil ved samfunnet vårt, hvis vi ikke får de midlene vi har krav på fra kommune eller stat. Vi ble i dag tilbydd en ren ulykkesforsikring fra banken hvor vi åpnet konto til ungen, da ville hun være forsikret for 1,5 mill. Det virket rett og slett som et altfor dårlig tilbud, så vi takket nei. Vil undersøke litt nærmere først. Jeg har så utrolig lite tiltro til forsikringer, siste eksempel på det er en hvalbåt som ble senket i Lofoten. De ble ikke dekket av forsikringen sin fordi forsikringsselskapet valgte å kalle sabotasjen en krigshandling.. hvem forsikrer mot krigshandlinger?!
Gjest Skrevet 21. september 2007 #13 Skrevet 21. september 2007 Ikke sant, men nå er jo forsikring mest med tanke på invaliditet, sykehusregninger, medisiner, operasjoner, ulykker osv osv, ting som ikke alle har råd til å spare opp penger til å dekke på egen hånd..! Ting kan skje, så krisekapital er alltid greit å ha uansett, men vi føler en ekstra trygghet ved å vite at ungene er godt forsikret i tillegg da, og håper at vi ALDRI får behov for å benytte oss av den..! :-)
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 21. september 2007 #14 Skrevet 21. september 2007 Vi har forsikring på alt vi, just in case:) mye bedre med ,enn uten vil nå jeg si:)
Gjest postlogic unt mikrovampyren Skrevet 21. september 2007 #15 Skrevet 21. september 2007 Syns konseptet barneforsikring er morbid og ekkelt.
Lille søtnos Skrevet 22. september 2007 Forfatter #16 Skrevet 22. september 2007 Man bør tegne forsikring for å ha mer å rutte med dersom uhellet er ute. Det vanskelige er bare at (sitat:) "Fire av seks forsikringsselskaper utbetaler hovedsummen bare hvis barnet blir erklært medisinsk invalid. Dette høres jo greit ut, men det er en hake: Det er nesten umulig å få et barn erklært medisinsk invalid." Ikke lett å finne riktig forsikringsselskap når alle avtaler er fulle av liten skrift.
Bratsj Skrevet 22. september 2007 #17 Skrevet 22. september 2007 Vi har ikke forsikret barna. Et muligens naiv, men regner med at dersom en av ungene blir syke og må ha behandling/medisiner så vil alle de millionene vi har innebetalt til stat og kommune i form av skatt, dekke dette. Unger får jo fri behandling likevel hos lege og på sykehus ? Hva hvis barnet aldri trenger forsikringen da - man har innbetalt hundretusenvis av kroner og får aldri noe igjen ? Tenker det er litt som dette nye med navlstrengsblod-lagring, noen sitter og tjener seg feite fordi foreldre synes de MÅ ha det i tilfelle, ellers er de liksom dårlige foreldre.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 22. september 2007 #18 Skrevet 22. september 2007 Vi har det og det tegnet vi med en gang tulla ble født. Ser det som en selfvfølge å forsikre det kjæreste vi har når vi forsikrer alt annet.
Bratsj Skrevet 22. september 2007 #19 Skrevet 22. september 2007 Men det er er jo ike som annen forsikring, når man forsikrer hjem og innbo - så får man nytt når der gamle blir ødelagt/borte, men et barn kan jo aldri erstattes, hva er da vitsen ? Det hjelper ikke mye å få 1,5 ill på konto hvis barnet ditt dør.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 22. september 2007 #20 Skrevet 22. september 2007 Jepp.. Forsikret barna mine 3 mnd gammel.. Eks. min eldste fikk påvist diabetes for 3 år sia, fikk igjen på forsikringa over 250.000,- som han kan disponere når han blir 18 år..
Katja Skrevet 22. september 2007 #21 Skrevet 22. september 2007 Vi har valgt å avslute forsikringsavtalen for ungene faktisk. Satte oss ned og skikkelig leste igjennom avtalen vi hadde, og kom frem til at vi ikke hadde bruk for den. Legebehandling og behandling på sykehus er gratis i Norge, det samme er medisiner. Vi er ikke selvstendig næringsdrivende, og blir ungene lenge syke, så får vi foreldrene lønn via trygdekontoret. Skulle barna våre bli funksjonshemmet og vi vil ha behov for å bygge om huset, vil vi få støtte til dette. Vet det kan være vanskelig, men er villig til å ta den kampen om det trengs, i tillegg er vi villige til å ta opp ekstra lån om det skulle skje. Det var utrolig mange sykdommer forsikringen ikke dekket, pluss at det ble lagt inn klausuler mot astma, allergi, hoftefeil o.l., som våre barn hadde da de var bittesmå. Noe vi syns var veldig kjipt, særlig det med hoftefeil, jeg er sikker på at om min sønn hadde skadet foten sin, hadd de klart å relatere det til hoftefeilen han hadde da han var liten. Og skulle barna våre dø, vil jeg ikke ha behov for ei krone, de utgjør ingen inntekt for oss. Huff, hørtes brutalt ut, men det er jo sant. Faren min jobber i If, og vi leste igjennom forsikringen nøye med ham, og til og med han måtte si seg enig i at vi faktisk ikke hadde behov for denne forsikringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå