Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Leser om flere som gir sine små brødskiver fra de er 6mnd. Hva slags brød er da godt å gi, og hva slags pålegg? Noen av dere som har begynt med det?? Regner med at det da bare er snakk om smaksprøver? Ikke så lett dette med fast føde synes jeg, er så vanskelig å vite hvor mye man skal gi pr. måltid og når bør man øke til f.eks to grøtmåltider i tillegg til middag. Er jo virkelig en jungel der ute :-)
Bellen^2 Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Jeg prøvde brødskive på Sebastian da han var rundt 7 mnd, men han var ikke overbegeistret. Jeg tror han oppfattet det mer som noe han kunne leke med enn mat:) Når vi var på 8 mnd kontroll nå så sa helsesøster at jeg kun skulle gi to grøtmåltider om dagen (gjerne frokost/lunsj og kvelds) og prøve brødskive da til frokost/lunsj. Vi ble anbefalt å gi kneip (eller brød med lignende grovhet) og gjerne leverpostei som pålegg. Det går ned, men det tar jo gjerne litt lengre tid å få det i han og det blir definitiv mye mere gris enn grøt:)
Två små trollungar Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Vi har nettopp begynnt å prøve med brødskive. Vi ventet til at Amanda fikk tenner... Nå får hun bittesmå biter, mest med leverpostei. Hun leker mest med dem å kaster dem på gulvet. Trur nok hun liker smaken, men synes det er vanskelig å putte dem inn i munnen selv. Når vi putter dem i munnen hennes går de ned på høykant. En i barselgruppen brukte store biter med brød og det gikk helt greit, men når Amanda prøvde "store" skiver skulle hun bare ha alt inn i munnen samtidig, og det gikk ikke så bra... brødet fastnet i ganen og Amanda ble veldig sint!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Det var et godt spørsmål. Jeg gir tre faste måltider om dagen til Mia; grøt til frokost, glass til middag og grøt til kvelds. Må jeg da gi brødskive i tillegg, og når da? Jeg som syntes vi hadde en fin greie på gang hehe.
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 Hei, Ja vi har også grøt, middag og grøt som faste måltider her. Men jeg gir litt små brødbiter med leverpostei. Venninna mi tipset om at alt som kan smøres på brødskiva er bra. Sånn som ulike typer tubeost og smøreost. Men de aller fleste ungene liker leverpostei. Her elsker hun det og vi gir bitte bitte små biter. Her er det ingen tenner enda, men det går ned allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå