Gå til innhold

Taxi til sykehuset


Tjukkeberta

Anbefalte innlegg

JADDA.....kjempe modent jgort å avbryte studier!!!!

Hun sa aldri at hun IKKE klarer å drive opp de pengene, men at hun synes det er mye penger noe jeg er enig i! det ER vanskelig å plutselig måtte punge ut med 1500kr, og som hun også skrev: det er NÅ det er masse regningre, og hennes mann vil ikke kjøre nå plutselig! Så derfor er hun mindre egnet til å få barn?

 

Skjønner at du ikke har særlig peiling på hvordan studenter har det, så det nytter nok ikke å diskutere med deg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lenge siden du var student eller?

Er enig med deg om at man må spare opp og prioritere de viktigste utgiftene. Er selv veldig flink til dette. Og når jeg var student så sparte jeg penger hvis jeg hadde noe til overs en måned, i tillfelle det kom noen uventede utgifter. Men det er ikke alltid lett altså! Som student så har man til husleie, strøm og sånne faste avgifter + minimum til mat og klær. Man har som regel ikke noe til overs. Jeg er glad jeg er i full jobb nå som jeg skal ha barn, som student hadde jeg knapt nok til meg selv, enda jeg ikke brukte pengene på unødvendige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor svangerskap varer i 40 uker, man HAR TID til å forberede seg. Og spare opp 1500 kr er jo ikke verdens vanskeligste oppgave. Prate mindre i mobil for eks? DET GÅR FAKTISK AN, MAN MÅ BARE VILLE DET.

Om du ikke klarer spare opp drosjepenger til føden, så hvordan har du tenkt å forsørge barnet ditt, lurer jeg på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er faktisk det beste tidspunktet, økonomisk , å få barn mens man studerer.. man får masse økonomisk støtte, men ikke før ETTER barnet har kommet..

to stk på kommunelønn har faktisk mindre enn to stk under lånekassen! så det..

men slutt og snakk person, og hold oss til saken.

1500,- er mye penger, forstår veldig godt at det kan være vanskelig å trylle fram.. spesielt siden man har så mye utgifter før barnet er i hus..

anonym bør kanskje tørre å faktisk stå fram med navn, for det er umodent å gjemme eg bak noe.. (ref. til innlegget ditt over om umodenhet...?)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden denne debatten har sporet litt av allerede: Masse økonomisk støtte er vel strengt tatt å overdrive (ble litt provosert her... :-) ), man får vel omtrent det samme som man ellers får som student bare at alt er stipend, kanskje bittelitt mer om pappaen også er student eller tjener veldig lite. Tar man permisjon taper man faktisk et år med arbeidsinntekt fordi man begynner å jobbe et år senere. Fikk selv barn som student første gang, angrer forsåvidt ikke på det da, er jo noen fordeler med det også, men det kostet meg noen hundre tusen det, så at det var det beste tidspunktet økonomisk er ihertfall bare tull...

Og selv om jeg har god økonomi nå så har jeg ikke glemt hvordan det var å ikke ha så god økonomi, så skjønner godt at HI her vil sjekke ut om det går an å få dekket den reisen til sykehuset. (Det betyr vel ikke at hun ikke kan finne andre løsninger om det viser seg at det ikke blir dekket likevel...)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk flere som skrev under anonym her, og flere som ikke er enige med vedkommende studenten..som ikke er verdens eneste student heller. Kanskje alle burde stå frem med full nick ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo alltid mulig å ringe ambulanse . Kom igjen folkens, slutt å krangle eller flytt til krangleside da! Det er da lov å ha egne meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...

Hverken jeg eller mannen min kjører bil,vi har fått rekvisisjon av jordmor,betaler egenandel.enkelt og greit.🤗

Anonymkode: 7365e...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...