Gå til innhold

blir magen hard når man har rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det som ved kynnere??? altså bare at rier gjør vondt og at en gjerne kjenner det i ryggen også???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke ta feil av kynnere og rier. Når ekte rier setter inn, ja da vet du at fødselen er i gang. Mye sterkere smerter. Hadde selv en masse vonde kynnere første gang jeg var gravid, da riene kom var jeg ikke usikker på hva det var likevel.

Men før man har kjent rier, kan man tro at det er som kynnere. Men som sagt rier er ingen lek, det er vondt, skikkelig vondt men absolutt verdt det :-)

Lykke til !

Skrevet

Når du har rier, klarer du ikke snakke mens du har en.

Ja, magen blir hard da også. :o)

Skrevet

må bare legge til at d er ikke alle som har så vonde rier, og ikke vet helt at de har d.. men dette er vell fåtall..

Skrevet

Helt enig.. Det er ikke alle som opplever rier som smertefulle, i allefall ikke i begynnende fødsel. Man kjenner likevel foskjell på rier og kynnere, men tror dette er vanskelig å vite dersom man ikke vet hva man skal kjenne etter. Jeg ble innlagt med premature rier og 3 cm åpning i uke 34. Da hadde jeg rier med 2-3 min intervaller, og jeg hadde ingen smerter liekvel. Det som jeg merket som forskjell var at rier kommer rullende som en bølge. Man kjenner tydelig når de kommer, når en topp, for så å dabbe av igjen. Jeg må nesten kjenne etter på magen når jeg har kynnere, kjenner ikke helt når de kommer før jeg tar på magen og den er hard.

Skrevet

hallo vektbaby !

Jeg har noen ganger, kanskje mange ganger, kjent kynnere som bølger. Starter nederst og går oppover, uten at de har vært vonde, bare ubehagelig. Har dette vært premature rier istedet da tro ? Aldri tenkt på det før nå, jeg er 41+0 i dag. Men dette har jeg kjent lenge,lenge.

eller kan det bare være kynnere som også virker slik ?

Skrevet

ja for mamma sa nemlig at når hun skal ha meg (førstefødt) så gikk det 2-3 timer før hun skjønte at det var rier hun hadde. Hun trodde bare det var kraftige kynnere... Hun sa at de ikke var noe spesielt kraftige til å begynne med, men at de ble mer markert etterhvert! Og som dere sier kom i en bølge!

-hi-

Skrevet

Hei Vår tur m/NR2*17.09*OVERTID.

Det var slik jeg opplevde riene i allefall. Jeg ringte til min mer erfarne søster for jeg syns, det jeg trodde bare var kynnere, kom så reglemessig. Hun svarte da at når jeg hadde rier da visste jeg det, for det var vondt! Jeg ante ingenting, og hadde det ikke vert for at jeg hadde kontroll samme dag hadde jeg kanskje fødd da. Det jeg har tenkt i ettertid, og som min jm har fortalt meg, er at dersom de kommer regelmessig og ikke gir seg etter en stund da må jeg kontakte føden.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...