gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Begynner å bli litt urolig her nå.. Har prøvd siden febr/mars å bli gravide med nr 3... Nr 1 tok det 1mnd etter ppille slutt å lage og nr to ble til på 3pp... Så lurer liksom på hvorfor det tar lengre tid nå.... Gutta er 3 1/2år og 16mnd, så har jo nok å gjøre men mangler liksom noe her syns jeg.... Er det flere her som har "Bare" gutter??
Gjest Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 ja jeg var på min 10pp. men endelig så klaffet det,tror jeg. fått positive tester men tror ikke på det før jeg har fått det skriftelig hos legen, har litt vanskelig for å tro sånt når det har tatt så lang tid. vis du ammet lenge eller du har vært sliten og stresset på å få det til kan nok det bidra med til at ting tar litt lengre tid. håper du slipper å vente for lenge. jeg ble foresten veldig fort gravid med mine andre 2.
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 hei! Jeg slet litt mer med nr tre enn mine to første, men den satt etter 6pp. De andre var henholdsvis 4 og 3 pp, så det tok litt lengre tid med sistemann. Har faktisk to gutter (4 og 6 år), men venter antageligvis ei jente nå:-) Om Ul er riktig nå da! blir uansett glad i barnet da, bare så det er sagt! men lykke til da, den sitter nok snart skal du se!!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Jeg hadde problemer med å bli gravid med nr 4 jeg.De andre tre ble jeg kjempe kjapt gravid med.Etter 7 måneders prøving,fikk jeg testa meg og det viste at jeg hadde mista eggløsninga.Måtte bruke hormoner for å bli gravid..Har 2 gutter ,så jente..
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 23. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2007 Kan man miste eggløsninga ja.. det har påen måte ikke falt meg inn. har prøvd sånne el tester, og ikke klart å få annet enn svak strek.. kanskje jeg burde sjekke meg... hvordan foregår en sånn test?? takk for fine svar.. håper det sitter snart her også...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Heisann igjen.Jeg måtte ta blodprøve for å sjekke om eggløsningen var ok.Jeg var hos gynekolog.Men du kan jo høre med fastlegen din. Massevis av lykke til..Jeg testa også med eggløsnings test..Testa fra dag 7 jeg da..bestilte bra tester fra billigetester.com fikk positivt på dag 13 og det ble en gutt nr 4 :0)
Tannfeen:-) Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Hei! Førstemann ble til ved et "uhell" :-) for elleve år siden. Og da vi ønsket oss en til, jobbet vi hardt for å få til dette ganske lenge. Ble endelig gravid, men mistet i 12.uke. Ble så gravid igjen i løpet av noen få måneder, og fikk en jente da gutten vår var 4 år. Nå er jeg omsider gravid med nr 3, 18 uker på veg, så denne gangen ser d kanskje ut til å gå bra. Jeg hadde en spontanabort i vinter, 11 uker på veg. Og har også hatt en spontanabort tidligere. Jenta vår er nå 6 år, så vi har prøvd å bli gravid med den tredje en ganske lang stund, hadde helst sett at det hadde skjedd for 3-4 år siden. Så hvis du har prøvd "bare" siden feb/mars, så synes jeg ikke du skal uroe deg for mye. Kos deg med de to du har, ikke tenk for mye på eggløsning og menstruasjon, så ordner nok kroppen opp selv når den er klar for det. Det er nok mange der ute som sliter ganske så mye mer med å produsere babyer enn det både du og jeg gjør. Ikke alle er så heldige at de har barn engang, men må gå gjennom en langvarig, slitsom og dyr prosess med kunstig befrukting, og når det ikke hjelper, er adopsjon neste trinn... Ingen billig og kortvarig prosess det heller. Jeg har sett dette på nært hold hos naboer og venner, så jeg har sett litt av frustrasjonen deres på nært hold, og vært veldig glad for de to vi har klart å lage helt selv!!!
lengsel er over termin Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 hei. mine 3 første er prevensjonsbarn,2 med p-pille og siste med spiral. nå med nr 4 har vi slitt i 3 år med å få til uten noen form for prevansjon. IRONISK!!!!!!!!!!! men nå er vi endelig godt i gang å venter babyen i mars:)
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 21. oktober 2007 #9 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg brukte ca tre år på nr 3, jeg mistet to løpet av de tre årene.. Så jeg hadde nesten gitt opp håpet, men så kloret lille Emilie seg fast, nå er hu 14 mnd:-) Nå venter jeg kansje nr 4, for vite det i morgen....
Mai-prinsesså..termin 26 mai Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Vi slet også med å bli gravid me nr 3:( Tok 8 mnd før spira satt.....syntes d var utrolig slitsomt:(Ble gravid me en gang me de to andre barna mine og hadde nesten gitt opp håpet da det endelig klaffa:=) Så nå venter vi i spenning på vår lille nurk 17 mai...HIPP HIPP HURRA:=)
Lykkelig 3 barnsmor Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 Her har det gått like rask hver gang.........heldig jeg ble gravid som 35åring sist! Lykke til, og husk folat det er bra saker.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #12 Skrevet 1. november 2007 Kan det ha noe med alderen å gjøre kanskje, man er jo eldre med nr. tre enn de andre..?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #13 Skrevet 4. november 2007 Med første tok det vel 1 mnd uten p-piller, med andre 2 mnd, denne gangen ble jeg gravid noen få måneder etter at minsten var født, men spontanaborterte. Etter det kom syklusen min helt ut av system, så det tok ganske lang tid, ja. Minsten er 20 mnd nå, og jeg er 15 uker på vei. Vi ville ha to litt tette nå, hadde nesten trodd det skulle bli ganske tett siden det gikk så fort de andre gangene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå