Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Får dere mye "pepper" for det? Vi har en jente på snart 2 år, og har foreløpig ingen planer om flere barn.. Og jeg er så lei av å få så mye komentarer på det. "Dere MÅ jo ha flere barn", "Skal dere ha 2 enebarn" osv osv.. Hva sier dere om dere får spm om flere barn? Er så lei av å gjenta meg selv, spes til svigrinner....
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Synes at folk må få bestemme selv når de vil ha barn. Om dere vil vente noen år må da være deres sak, men jeg synes ikke man skal velge å få enebarn, man må tenke på barnet også.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Jeg sier ett bleiebarn om gangen. Ellers pleier "vi ligger ikke på latsiden" å holde smella på de fleste ;-)
NessaS Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Nei, det er egentlig ingen som sier noe. Det er kanskje fordi vi har sagt at om en eventuell nestemann skulle bli aktuelt, så blir det hvertfall noen år til.
olebrum30_05&09&13 Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 her får jeg høre det hele tiden men jeg er midt i utdannelsen så her skal det ikke være noe ny baby i hus før jeg er ferdig med den... orker ikke gå tilbake til skolebenken igjen etter permisjon
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #6 Skrevet 22. september 2007 Uff, jeg er så lei. For det første så blir jeg arbeidsledig om kort tid, så økonomisk holder det med 1 barn. Så har vi ikke store leiligheten heller, så plassmessig har vi det trangt... Og fødselsen er fortsatt friskt i minne, og forløpig er det det siste jeg vil gjøre om igjen! Vi slet også med å bli gravide sist, så blir litt skuffa når enkelte maser sånn om nr 2 - er jo ikke sikkert man kan få det til heller, det er jo ingen selvfølge. Og om man virkelig prøver da, så er det ganske sårt å bli minnet på det hele tiden også. hi
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 Jenta vår er 2 nå, og vi får stadig høre at nå er det på tide, skal dere ikke ha en til da, må få en til nå, hun må ikke bli for stor, må ikke bli for mange år mellom, må ikke la henne bli enebarn, stakar henne............. Vi fikk henne etter 5 misslykkede prøverørsforsøk. Ikke sikkert vi får flere. Vi vil, men får ikke til.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 Flott innlegg, har tenkt mye på dette selv. Vi har ett barn, og mest sannsynlig så blir det ikke flere. Det er visst fryktelig vanskelig for andre å forstå og godta at det er et valg som vi som foreldre faktisk tar selv. Er utrolig lei av alle som maser på når nestemann kommer, som det er en selvfølge. Det er faktisk ganske taktløst, for det er mye som kan ligge til grunn for at man ikke får mer enn ett barn. En annen ting, får ofte følelsen av at vi nærmest er dårlige mennesker som frarøver barnet vårt søsken. Føler jeg blir stillt opp mot veggen gjentatte ganger og må forsvare oss. Som foreldre til ett enebarn, gjør vi alt det vi kan for at han skal vokse opp som et trygt og godt barn, og tar våre valg i fht. til bosted, ferier, o.l med tanke på at han skal ha lekekamerater rundt seg. Jeg kunne aldri komme på å spørre folk uten barn om når de skal ha, synes det er like dumt. Helt fra timene etter fødsel når jordmor begynte å snakke om "neste gang" har dette vært et tema blant gud og hvermann. Vi tar alle våre valg, og jeg ønsker bare at det ikke skal taes som en selvfølge at man får 2 eller 3 barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå