Gå til innhold

Uff og uff - væskeansamling i hodet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usj og usj... Snuppa på fem måneder ble henvist til sykehuset etter kontroll på helsestasjonen. Helsesøster syntes jenta vår hadde unormal økning av hodeomkretsen.

Var på sykehuset og tok ultralyd på onsdag og de fant da ut at det var væskeansamling i hodet - dette trodde de var blod... I tillegg syntes de det kunne se ut som om et hulrom i hodet var utvidet - hva nå enn det vil si. De syntes UL-bildene var for dårlige til å si noe spesifikt, så nå skal vi tilbake for å ta MR. Fikk ikke time til dette før på torsdag, og så tok det et par dager før resultatene var klare... dvs vi må vente til over neste helg før vi vet noe mer eksakt.... Blir helt sprø av å tenke og gruble og spekulere.... Hun er jo i knallform og er den største sola du kan tenke deg - helt obkjektivt så klart!!! Men merker jeg blir skjelven av å tenke på at alt faktisk ikke er som det skal være med henne... Blir litt mer satt ut av dette enn jeg egentlig vil innrømme overfor venner og familie. Prøver jo å være optimist da, men det er jo lillejenta vår....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, ikke noe særlig følelse det der :o(

Har hodeomkretsen økt veldig, plutselig, noe du har lagt merke til...?

(Grunnen til at jeg spør er at hs alltid måler snuppa flere ganger og sier "det var bedre" når hun måler det til kortere enn første gangen...)

Håper alt er bra da, klem!

Skrevet

Nei, hodeomkretsen har vel egentlig økt i overkant hver gang vi har vært til kontroll, så helsesøster har flere ganger sendt oss inn til legen for at han skal ta mål også. Jeg synes ikke minstejenta har noe synlig stort hode, men sammenlignet med storesøster er omkretsen på fem-månederskontrollen lik det størstemann hadde på ti-månederskontrollen. Så ser jo at målet er unormalt stort. Men pga ulik hodefasong, ser det altså ikke unormalt ut. Ingen som har reagert. De reagerer heller overrasket når jeg forteller om dette nå.

Skrevet

Har ikke så masse trøstende ord til deg desverre!

Vil bare gi deg en stooooooooooooooooooooooor klem.

Skrevet

Kan jeg spørre hva målet er? Og hva det var da hun ble født?

Skrevet

Uff, dette kjenner jeg igjen:( Min datter har en cyste i hjernen og den dreneres med shunt. Du skal ikke tenke det verste, kreft altså. Når jeg leser hva du skriver om formen til datteren din så tror jeg dette går bra.Vi hadde en uke hvor alt bare var et helvete, men det gikk det også.

Sover hun godt i liggende stilling da?? Gjør hun det er det ingenting som tyder på trykk i hodet iallefall og det er bra:)

Tenker på dere og vet at det er tøffe dager i vente. Uansett hva det er så er det best å vite!!!!

La oss få vite hvordan ting går.

Klemmer i massevis

Skrevet

Uff da, sender dere en stooor klem jeg

Skrevet

Hun målte 37 cm da hun ble født, og på 5mnd-kontrollen var det økt til 46,5. Som sagt det samme som storesøsteren målte da hun var ti mnd....

Skrevet

Glemte jo å takke for gode hilsner!... Blir en laaaang uke dette her, men som sagt, bedre å få noe konkret å forholde seg til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...