-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 må man ta slik fostervannsprøve eller er det kun blodprøver?
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 urinprøve;-) de ser da etter protein i urinen. Ellers er mye ødem og høyt blodtrykk tegn på svangerskapsforgiftning. Men man skal visstnok ha mer enn ett av disse tegnene for å stå i faresonen
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 ...men du lurte kanskje på hvordan man kan få det bekreftet/avkreftet??? da er nok ikke svaret mitt til så veldig mye hjelp. Det vet jeg altså ikke men kanskje noen andre vet??
Bettybu Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Blodtrykk, urinprøve og vann i kroppen... Kan være en variant der du får vondt øverst i magen, forhøyet blodtrykk, men urinprøven kan være ok.. Da tar de blodprøver og det kan være HELLP-svangerskapsforgiftning..
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 21. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2007 lurte vel litt på begge delene, så takk for alle svar=) var hos legen i dag, hadde 150/80 i blodtrykk,+1 leu (hva enn det betyr) og 1 på ødem.... i tillegg har jeg hatt en del smerter i magen, men verken jordmor eller legen virker å bry seg noe om det..
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 da er du nok sikkert ikke i faresonen enda hvertfall. de hadde nok gjort affære da. Det er jo et godt tegn:) men kanskje du skal være litt påpasselig dersom smertene vedvarer eller du får mer ødem Håper alt går bra!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 21. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2007 tusen takk=) skal levere urinprøve hver uke framover for å være sikker på at det ikke er under utvikling=)
Tulletutta Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 tenkte berre at eg skulle sei at 1leu betyr at du kan ha urinvegsinfeksjon, ved mistanke om svangerskaps forgiftning vil du kanskje bli innlagt på sjukhuset for at dei skal måle blodtrykket ditt over tid og vege deg og sjekke urinen din. og ta nokon blodprøver. Har nettopp tilbrakt ei natt på føden av den grunnen, hadde ikkje svangerskaps forgiftning eg da, heldigvis..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå