Gå til innhold

Uff, kan noen svare meg ang dette? (el-test)

Anbefalte innlegg

Gjest mamma'n til go'gutten
Skrevet

Hadde teststrek på el-testen i går, men kontrollstreken var litt sterkere. I dag var teststreken sterkere enn kontrollstreken. Det står i bruksanv at el vil komme innen 24-36 timer. Betyr det at den kan komme når som helst innenfor de timene eller at det er MELLOM 24 og 36 timer, slik at det ikke skjer om 10 timer f.eks. ?

Spm nr 2: Viser el-testen positivt NÅR man har el, eller bare FØR?

Hadde sex i går, men i dag var det umulig å få gjort det..og i morgen går det heller ikke fordi jeg må reise før sønnen vår legger seg. Kan jo ikke ha sex når han er våken..2 år gml..Så er litt skuffa nå..Men hadde så håp på denne mnd.. er så kjedelig å vente 5 uker igjen.. Vet det er mulig å bli gravid likevel fordi sædcellene kan leve noen døgn..men det gikk ikke forrige pp og da mener jeg jeg vi hadde sex dagen før el..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Testen viser positivt når det er mellom 24-36 timer til el-løsning, ikke før. Sædcellene kan leve opp til 5 døgn (tror jeg det var) så de ligger nok å koser seg å venter på egget:-) Så det er store sannsynligheter for at det klaffer for deg denne måneden:-) og skal vi tro forskningen så blir det kanskje en jente på deg hvis det klaffer, siden det ofte er jentesædcellene som er mest utholdne:-)

lykke til!!

Skrevet

Altså et sted etter det har gått 24 timer fra du testet positivt, men før det har gått 36 timer. Husker jeg syntes det der var litt uklart også første gang jeg brukte el-tester.

Gjest mamma'n til go'gutten
Skrevet

Tusen takk for svar! Det var oppklarende! Da får jeg vel eggløsning i kveld eller natt da..for tok testen kl.19 i går..MEN er vel kanskje sånn at testen hadde vist positivt tidligere på dagen i går og..så kan jo forsåvidt være i ettermiddag og? Jaja, får komme når den kommer.. Fikk oss en kjapp (superkjapp!) runde på morgen i dag mens poden satt foran tv'n da;) Men i kveld blir det jo ikke noe.. men får håpe på det beste!:) Takk for svar hvertfall..og lykke til til deg!

Ps. Veit du hvor lenge etter el man kan bli befrukta? Er det max ett døgn?

Skrevet

Ja, tror det er max et døgn. Hvis du rakk en kjapp i dag så er det ihvertfall store muligheter for deg:-)

Takk for det, jeg krysser fingrene både for meg og deg denne pp:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...