Gå til innhold

I dag har jenta mi levert smokkene til tannlegen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun ble 3 år i juni så vi hadde blitt enige om at det snart måtte bli slutt med smokken. Vi hadde egentlig blitt enige om at vi skulle gi de til nissen men så en dag dumpa innkallelsen til tannlegen i postkassen. Da fant vi ut at det var en god måte å gjøre det på. Vi har snakt om dette lenge og hun var ganske forberedt selv om hun nok ikke forstod helt at det var alvor! Hun ville gi smokken og kjøpe nye etterpå;-)

Vi kom til tannlegen og hun ga dem. Tannlegen roste henne veldig og var kjempe glad for at hun fikk dem:-) Hun lå som en helt i stolen. De 2 øvre fortennene hennes er litt blåe, det oppdaget vi da vi var på ferie. Hun hadde visst fått seg en dunk der så de var "døde". Må følge med om hun får betennelse da må de trekkes. Ellers var alt helt flott:-)

Vi hadde lovt henne en gave og hun ville ha en dukke. Jeg kjøpte en nydelig dukke til henne i sommer som egentlig skulle være julegave men hun fikk den i dag. Kjempe fornøyd var hun:-) Dukka heter Bjørnar og hun har vist tissefanten hans til alle i dag;-)

Kvelden gikk over all forventning. Hun ville vente med å legge seg til lillesøster hadde sovna. De deler rom. Rett før klokka 20 la hun seg. Begynte å gråte i sengen og ville ha smokken. Jeg forklarte at hun ikke kunne få den. Da ville hun ha lillesøster sin. Hun ble med meg inn i stua igjen. satt i fanget mitt i 5 min så ville hun legge seg igjen. Jeg sa det var greit men da måtte hun ikke gråte siden lillesøster sov der. Det var greit. Hun la seg og la armen godt rundt Bjørnar. Jeg gikk inn 5 minutter etterpå og da sov hun så søtt med Bjørnar oppå seg:-)

Jeg er kjempe stolt av henne! Flinke jenta mi:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi var også omtrent tre år når ho slutta med smokken. Det gikk over all forventning det også. Det går som regel bedre enn man tror.

Og det er så godt når man er "kvitt" sånne ting.

Minstejenta mi på snart 2 år, har akkurat slutta med flaska. Og jeg er så glad kvitt den;-) Men smokkene må vi nok vente litt til med...

Skrevet

Ja, det blir deilig å bli kvitt smokken på henne:-) Hun forguder den! Hadde det vært opp til henne så hadde hun hatt den døgnet rudt. Men hun har bare fått den på natta lenge nå! Men når lillesøster hviler så maser hun endel. Siden jeg har vært syk og sliten i flere måneder så har jeg dessverre gitt etter noen ganger. Så det blir godt å slippe det maset:-)

Viss dere vil se den nydelige dukken hun har fått så kan dere se her: http://pic6.piczo.com/dukkesiden/?g=1

Skroll nedover. Baby Joh er den dukken hun har fått! Rett og slett nydelig:-) Lillesøster skal få Frida til jul.

Skrevet

Fine dukker ja.

Det gikk heldigvis greit å ta vekk smokken her og.

Vi sendte til Kaptein Sabeltann vi.

Han fikk et sjørøverskip av meg, og så kom det er kort fra Kaptein Sabeltann.

Han hadde litt rart bitt da han var hos tannlegen, men nå, 4 mnd etterpå har dette rettet seg opp igjen.

Så smokken kan gjøre stor skade ja

Skrevet

Bra det hadde ordna seg pøber`n:-) Tannlegen kommenterte ikke at tennene hennes var stygge p.g.a smokken.

Hvor gammel var E da han sluttet?

Går det bra med dere?

Skrevet

Det var såpass at jeg så det selv, så jeg regnet med å få høre det.

Men det var ikke sånn at han måtte slutte, men det var anbefalt.

Hadde jo planer om at han kunne vente til han var tre, men da snakket jeg om det flere ganger pr dag i en uke, før jeg tok de.

Og så tok jeg bleia samma uka.

Det ble nok litt mye for han, men nevner aldri smokken lenger nå.

Det var vel et par mnd før han fylte tre.

Vi har det bra vi.

E sliter med en langvarig forkjølelse, med masse "astmahoste".

Men det går seg vel til.

Hvordan er det med dere da?

Skrevet

Flink da som tok bleia og smokken på 1 uke:-)

Går greit her1 Jeg er sykemeldt, har vært det siden juli. Har sikkert en muskelsykdom så helsa kunne helt klart vært bedre. Storesøster går det kjempe bra med. Bleie fri og på god vei til å bli smokk fri. Lillesøster er 1 1/2 år nå og ganske travel. Hun har og astma og det er noe dritt:-(

Stor klem til dere:-)

Skrevet

Småttiser i den alderen har det ganske travelt de *S*

Men en veldig koselig alder syns jeg.

Men liker den alderen han er i nå og, prater mye mer.

Det betyr jo at han av og til sier noe han ikke bør, men det får man ta når det kommer *S*

Men trassen, den er jeg ikke glad i.

Han her har gått på medisiner siden mars, og har vært bra lenge.

Men det virker som om forkjølelsene sitter lenger i, nå når han får medisiner.

Skrevet

Syns begge barna er i en herlig alder. Som du sier de snakker/forteller mhye mer.

Minste jenta vår er veldig lik. Forkjølelsene sitter veldig lenge i og hun får veldig hes stemme. Har hatt mange turer på legevakten med henne. Med en gang en forkjølelse på henne bryter ut så blir hun ekstremt tung-pustet. Sist endte vi i ambulanse til legevakten. Skikkelig ekkelt:-(

Får håpe de vokser det av seg:-)

Skrevet

Har heldigvis ikke måtte ringt etter ambulanse nei.

Får krysse finga for at det er barneastma de har fått ja.

Men gravøren har astma og det er masser med astma i familien hans, så det er store muligheter for at det er noe som er varig her.

Bruker minste di medisiner på sommeren også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...