Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Har et problem og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg jobber i butikk og nå skal vi male butikken, jeg vil IKKE male men vet ikke hvordan jeg skal si i fra eller hva jeg skal gjøre. Sjefen min er nemlig også gravid, hun har ment at hun skal male. Hun er spesiell og ikke redd for å si meningen sin, og jeg vet at hun kommer ikke til å forstå meg. Egentlig så er det jo selvfølgelig enkelt, det er jo bare å si i fra, men ettersom jeg er litt redd for henne er det ikke så lett likevel. Nå trenger jeg noen gode råd, hva ville dere ha gjort?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Off, jeg sjønner du er nervøs så lenge hun er litt spesiell, men det enkleste hadde jo vært å bare si det. Kanskje du kan si at du blir veldig dårlig eller kvalm av lukta, komme med en liten hvit løsn om det gjør det enklere. Det er jo ikke så bra med den sterke malingslukta men husker ikke for hvilken uke det gjelder men jeg ville sjekka det.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Ikke la deg presse til å male - si i fra at du skjønner at hun syns er greit å male selv om hun er gravid, men du har fått advarsler mot sånt og vil/kan derfor ikke bli med. Ta gjerne en hvit løgn og si at du har prata med legen/jordmor og blitt frarådet å male på det sterkeste, da må hun jo bare ta deg på alvor. Obs - vannløselig maling er heller ikke ufarlig, så selv om dere skal bruke det så er det ikke safe. Ofte den malingen som lukter minst som avgir farligst gasser... Når alt kommer til alt har du et lite gull inni magen din som du har ansvar for å ta vare på og holde friskt. Ikke la sjefen presse deg til å gå på akkord med det ansvaret.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Har hatt litt tanker på å finne på en liten hvit en.... Det er enda 3 uker igjen. Så jeg har litt tid til å "klekke" ut en plan. Skjønner ikke at hun vil male selv en gang, hun kan jo skade den lille.....
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 jeg ville nok ha sagt at lukta gjør meg kvalm, gir hodepine eller noe. Har selv hatt en slik sjef, så vet hvordan det er.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Ja, det er ikke noe artig med slike sjefer, unner ingen å ha slike sjefer, men det er godt å høre at det er flere enn meg som har hatt det slik.Er plaget med migerene som det er, så jeg har vurdert å bruke den. Men så vet jeg ikke hvor mange dager malinga tar, så da må jeg finne på noe som "varer" litt lenger.
*Vetlis* Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Har hørt på Maxbo, Obs, og 3 andre farvehandlere, å alle mener at de malingene som finnes nå er det så lite løsemidler i at det ikke er så farlig.... Da ville det stått på malingsspannene? Å et lite tips, mal med butinox, den lukter mye mindre enn andre malinger!
Mumiluvu Skrevet 22. september 2007 #8 Skrevet 22. september 2007 si ifra at du er gravid og vil ikke male.du kan gjøre noe annet enn å male.hu har ikke lov til å presse deg til noe
Bergtatt Skrevet 22. september 2007 #9 Skrevet 22. september 2007 Jeg har forståelse for at du ikke ønsker å være med på malejobben, og synes at du skal si ifra til din sjef at du ikke vil male, når det er slik du føler det. Vi holder på med oppussing av et hus, og jeg vil gjerne fortsette å male til tross for at jeg er gravid. Så lenge det er trygt for barnet selvfølgelig. Jeg ringte til Jotun og fikk snakket med en dame der som hadde ekspertise på feltet om maling og gravide. Hun sa at vannløselig maling var helt trygt for gravide, men at man må huske på god lufting og ikke sove i et nymalt rom (det gjelder for alle - gravid eller ikke). Oljebasert maling skal ikke males av gravide. Der er det endel avgasser som ikke gjør godt for fosteret. Men det må uansett være opp til den enkelte hva man føler for. En graviditet kan jo også være en grei "unnskyldning" for å slippe de kjedelige jobbene :-) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå