=Mina min og mej= Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 leste en tråd lenger nede om dette.. men hva er det egentlig? dattera mi våkner for tiden hver natt klokken 3 og vræææææler i en time ca.. ingenting funker.. hva kan man gjøre? kalles dette nattskrekk?
Gjest Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Natteskrekk er når barnet våkner om kvelden eller natten (oftest på kvelden) og er helt hysterisk. Barnet virker våken og kan til og med svare på spørsmål, men det er ikke våkent. Barnet kan både skrike, slå, sparke og være helt vill og vår gutt ser på oss som om vi er monstere som han er livredd for når vi prøver å nærme oss ham. Er faktisk ingenting man kan gjøre egentlig enn å være der og vente til det går over. Et anfall kan vare alt fra 5 min til over en time og de kan ha mange små anfall på rappen i stede for et langt/stort. Dagen etter husker ikke barnet noen ting i motsetning til når de har hatt mareritt. Det roer seg ofte etterhvert, har inntrykk av at værste alderen er mellom 3 og 4 år og det stemmer hos oss. Nå er eldste snart 5 år og har bare natteskrekk ca en gang annenhver mnd eller noe sånt.
roxanne Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Alva beskriver nattskrekk meget bra. Nattskrekk kan komme av at det er en overskuddsenergi i barnet som kommer ut på denne måten. Mer fysisk aktivitet på dagen er et bra tiltak mot nattskrekk. Sønnen vår har hatt det i perioder, jeg trodde først det kom av at han hadde sett tegnefilmer på dagtid (ferier og regnværsdager)- Men det var ikke tegnefilmene som var grunnen, men at det ble for mye stillesitting på dager med dårlig vær. Han har aldri hatt nattskrekkanfall etter dager med fysiske aktiviteter. Siden barnet ikke er "med" under anfallet så skal man ikke snakke om det om morgenen eller prøve vekke det. Da blir bare barnet redd og bekymret. Det beste er å være hos barnet når det skjer og roe det tilbake til rolig søvn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå