Pudding06&Spirepire Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Mine svigerforeldre vil ta med meg, samboer og vår nå 9mnd gml. jente til Egypt i Februar (1år og 2mnd). Mannen min vil, jeg er ikke veldig lysten på reise så langt. Jeg har blitt helt hønemor og er redd for så mye bl.a; lang reise, flykræsj, muslimsk land og terror, matforgiftning, badevannkvalitet mm. Mannen min sier at jeg har en negativ holdning. Men jeg kan ikke noe for det! Jeg vil ikke virke utakknemmlig, men syns d r vanskelig å bestemme meg. Hva skal jeg gjøre, er fortvila... Takk
3b@rnsmor-30* Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 jeg ville reist jeg =) kost meg masse !!!!!!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 La mannen din ta med ungen også blir du hjemme. har du tenkt å begrense ungen din sånn resten av livet fordi du er redd for ting? Sier ikke at du begrenser henne ved å ikke reise til egypt nå men du gjør det jo seinere...
Süsse Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Jeg hadde ikke tatt med barnet mitt til Sharm El Sheik.
Pudding06&Spirepire Skrevet 21. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2007 (S)TinkerBelle <3; Ja, klart, jeg utsetter ikke ungen min for ting jeg er redd for... Det er jo ikke bare bare å ta m ei litta ei på tur så langt heller da.. Hva mener du med at jeg "begrenser" henne senere??? Det er NU jeg mener, ikke senere... Ser for meg at det vil bli like mye pes som kos... Men så har vi jo svigers med da, og de årnær jo opp som bare det!
Turtle Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 kommer ann på hvor dere skal bo..... for skal dere bo litt utenfor sentrum og må regne med å kjøre taxi inn til byen ville jeg stått over til snuppa var eldre. De kjørere som villmenn der nede og selv om det gikk bra når jeg og x var der så hadde jeg hjertet i halsen omtrent hver tur. ikke har de setebelter og bilseter til barn har de sikkert ikke hørt om engang.
miapia Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Mener å ha hørt noe om at en Egypttur- og spes de Nil-turene er en garatert måte å bli magesyk på. Dumt med en ni mnd gammel unge som får diare og lett kan bli uttørket i et varmt land. Ville sjekket litt opp om det, ellers mener jeg personlig at de andre grunnene ikke bør legge begrensninger på en slik tur.
Pudding06&Spirepire Skrevet 21. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2007 Ja, så sant så sant... d r en god rusletur inntil byen. Har vært i Sharm en gang tidligere, så noen biltur m lille snupp i disse taxiene blir d ikke. Vi hadde heller ikke noe mageonde den gang, men et barn er jo kanskje mer utsatt. Tenker på bading i vannet og baskelusker der. Vil vel da holde oss unna svømmebassenget og satse på strandkanten`??
Turtle Skrevet 21. september 2007 #9 Skrevet 21. september 2007 tja... havvannet er jo sykt salt der nede og svelger snuppa for mye av det kan hun fort bli dehydrert. da er det bedre om dere skal bo på litt fancy hotell ala møvenpic hotellene for der er nok bassengene godt klora og godt rengjort
renat1 Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 Sharm el Sheikh er helt fantastisk! Beste hotel resoret er Four Seasons, og der er du GARANTERT ren og deeeeilig mat. Ellers ville jeg nok ikke latt barn spise fra mat fra smaa restauranter i byen e.l. Men paa Four Seaons har de alt du trenger! Kan jo ta med barna til Hyatt paa dagturer ogsaa. Der er trygt og godt. Jeg ville ikke tvilt paa aa reise var jeg deg.
Pudding06&Spirepire Skrevet 21. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 21. september 2007 Ja, flate d r jo sant d også... Der kan en se, er mye å tenke på!!! D r vist et av de nyeste, og skal vist være fancy.. Så jeg får ta en nærmere titt... Noen som har hørt om en slik solfilter- badedrakt???
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 21. september 2007 #12 Skrevet 21. september 2007 Si JA!!!!!!!! Var der i 2005.. Anbefaler deg å reise dit.. Kjempe fin der og likte meg så godt der.. Var der i 2 uker..Reiste hjem.. 1 uke skjedde det noe der hvor norsk folka informere oss om aktiviteter og hva som skjer hverdag,... Det har du/dere garantert hørt om før.. Tok snorkling, paraseiling, 4-hjulstrekker i ørkenen, red på kamel, masse vannsport, glassbåt og så på pyramide.. Masse moro aktiviteter.. Men pass på de egyptisk mannfolk.. De lurte oss en del De krevde penger når vi ville ned fra kamel f.eks. Eller når de skulle ta bilde oss for oss.. De krevde penger tilbake hvis vi skulle ha tilbake digitalkameraet..Mange lureri der..
Turtle Skrevet 21. september 2007 #13 Skrevet 21. september 2007 http://www.orionimport.no/blapelikan/bestilling/bestilling.asp?action=visprodukt&id=895 der var det en side ihvertfall.....
Pudding06&Spirepire Skrevet 22. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 22. september 2007 Da blir d tur på oss!!! Takk for inspill jenter, er fortsatt litt "hønemor-engstlig", men er mer positiv nå og gleder meg til sol og varme (";)
Mulle :) Skrevet 22. september 2007 #15 Skrevet 22. september 2007 Sharm el sheik er vel det tryggeste stedet du reiser til i egypt.. Så hadde helt klart reist
RajaPia Skrevet 22. september 2007 #16 Skrevet 22. september 2007 Var der for 45 år siden , og der var det flott. Vi gikk inn til sentrum vi da , i stedet fot å sitte på med gale sjåfører... Husk bare masse håndvask , særlig etter kontakt med pengene. De har kun papirpenger , og de er utrolig møkkete..... Flyturen er ikke så veldig lang heller.
Blue Lady Skrevet 22. september 2007 #17 Skrevet 22. september 2007 Hadde reist jeg! Driver selv å planlegger en tur til Dubai med et barn på 2,5 år og et på 6 mnd, har ingen betenkeligheter med det jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå