Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Har hørt at aspartam er så sinnsykt farlig. Og nå, etter at jentungen har fått mellom 1 til 2 youplait 0,1% i måneds vis, så nå fikk jeg litt hetta.............. Hvor stor skade har jeg påført barnet.....??
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Apartam er kreftfremkallende, men garantert i større doser enn du har gitt barnet ditt. Det finnes mange artikler med hvor farlig aspartam er, men den siste avkrefter dette. http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=162708 Datert 12.09.07. Mattilsynet anbefaler likevel ikke at barn under 3 år får kunstig søtsoff, uten å begrunne dette. Men hvorfor gir du barnet ditt fettfattig yoghurt? Barn trenger jo fett. Anbefaler Litago.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Interesangt... Hvorfor? Jo, jeg er overvektig, og har mye problem i forhold til det, fysisk, psykisk, og sosialt. Er livredd jenta mi skal bli overvektig............... HI
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Hm, tenker litt som deg jeg, at siden jeg har slitt med vekten så vil jeg ikke at mine barn skal det. MEN, å gi lett produkter er IKKE løsningen, lettprodukter hemmer forbrenningen slik at vinningen går opp i spinningen. Det beste er et normalt sunt og variert kosthold, med minst mulig snopespising og en aktiv livsstil.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Ok, ikke meningen å virke krass, altså. Skjønner godt hva du mener, har samme problemet selv. Mitt problem bunner i at min mor og bestemor alltid har fortalt meg at jeg var tjukk, selv om jeg i senere tid har sett bilder fra min barndom og kan ikke for alt i verden forstå hvordan de kunne mene det. Men dette resulterte da i at så fort jeg var alene, spiste jeg alt jeg kunne kommer over nesten, for så snart de var tilstede fikk jeg jo ingenting. Jeg er fremdeles ganske skuffet over dette, og er sikker på at hadde de latt meg være, så hadde historien vært ganske så annerledes. I tillegg så syter helsesøster hver gang vi er på hs, at nå har jeg mulighet til å gi barnet mitt et sunt kosthold. Som om jeg virkelig hadde planer om å stappe henne full i usunnheter. Men jeg går utifra at hun og sikkert sikter til mitt utseende når hun sier det.. Men jeg har hvertfall bestemt meg for å gi mitt barn et så naturlig forhold til mat som jeg bare kan. Nå vet jeg ikke hvor gammel jenta di er, men tror ikke du trenger å bekymre deg for overvekt i så tidlig alder. De er jo veldig aktive, så kaloriene forsvinner jo fort =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå