Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Tulla har feber, og jeg og gubben er litt uenige om ting.. hvordan vi skal måle tempen hennes (har digitalt termometer, tar i endetarm), rengjøre etc - hvor langt inn skal den stikkes? Er det bare "metalldelen" (1 cm kanskje) som skal innenfor, eller skal 2-3 cm (hele den tynneste delen av termometeret)??? Er så redd for å skade tulla også.. - hvordan rengjør man? Holder det å bare tørke av, bør man bruke sprit, skylle godt hva??? - før man stikker temp. inn - hva "smøres" den med? Vaselin? MÅ den smøres??? Håper dere kan hjelpe meg her!!! Hildemamma
Babykilo Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Bare slapp av, dette er ingen heksekunst. ;-) Det holder med metalldelen, og du trenger neppe smøre med noe, det har jeg i hvert fall aldri gjort. Vask med såpe og lunkent vann etterpå. Neste gang du er på apoteket kan du jo kjøpe sånne engangsfutteraler til å ta utenpå. Da trenger du ikke vaske etterpå og det er jo veldig hygienisk. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Åh, takk! Jeg har alltid ment det bare er metalldelen som skal inn, gubben hevder den skal mye lenger inn! hmm, ikke smøre, det har mamma alltid gjort (så jeg holder knapp på vaselin, gubben mener som deg at det ikke er nødvendig) Ser ut til at vi har et poeng hver, da, så langt :-D Engangsfutteraler - høres flott ut! :-) Takk for tipset! Hildemamma
Gjest Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Vi pleier å ta den ca 2 cm inn, ellers viser den ikke helt nøyaktig, pleier å ha litt vaselin eller krem på tuppen så den glir lettere, og vasker bare med vanlig såpe etterpå..! Engangstupper er veldig kjekt ja, men synes selv det er litt knotete, mye enklere og raskere uten :-)
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Kun metalldelen må inn, men ingen skade skjer om den kommer litt lenger. Ha gjerne på salve eller vaselin, hvis ikke kan det faktisk gjøre litt vondt. Spesielt om du har plastikkfutteral på, da mener jeg du MÅ ha noe på. Plasten er litt hard, trenger litt gli:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå