Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Hvordan gjør dere det? Vi venter vårt andre barn og lillemann sover på sitt rom. Første tiden kommer det jog til å gå bra, men kan to små fungere på samme rom. Hvilke erfaringer har dere?
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Hei, vi har jentene våre på samme rom, selv om vi har flere soverom nede ville vi ha de på samme plan som oss. De er nå 14mnd og snart 3år. Synes det går veldig bra, De legger seg samtidig kl 19 og pleier som regel og sovne greit. Noen ganger de holder hverandre våkne litt, begge to er glad i å skravle å synge. Ellers så tror jeg de finner en stor trygghet i å ha hverandre der, så det jeg lurer mest på er hvordan det skal gå å skille dem;) Begge har gode soverhjerter, det har jo litt å si, svært sjelden de får til å vekke hverandre om den ene sover. Eldstemann stikker forøvrig inn til oss på morrakvisten og sover videre der. Det er nok like greit for ellers hadde vi nok hatt veldig tidlige morgener. Begge sover litt lettere da. De vender seg til det meste de små, vet om fler som også har gode erfaringer med det hvertfall. Lykke til da, det går nok veldig bra:0)
Gjest BigMama og februargutta Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 har bare 1 soverom jeg da utrolig kjipt så jeg har begge ungene på soverommet,kan bli slitsomt til tider..leter etter noe større nå..
123-indianere Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Her har vi to gutter som deler rom. Han på 1 1/2 legger seg 1830 og han på 4 legger seg 1930 så det går kjempe fint. Gode sovehjerter begge to. Og vi kommer til å bo her så lenge vi kan. Begge gutta virker tilfredse med å dele rom. De lærer seg hvertfall å dele leker og leker bra med hverandre selv om 4 åringen sjefer litt over minsten:-)
Hjertemor Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 Vi har akkurat flyttet lille snuppa på 20 mnd inn på rommet til gutten vår på 5,5 år. Han synes det var kjempemorsomt! Det er foreløpig mest hans lekerom, når han har venner på besøk og sånt! Ellers legger vi henne 20.00 og han 20.15. Går kjempefint, og de er så glade for å se hverandre om morgenen:)))
Gjest Skrevet 22. september 2007 #6 Skrevet 22. september 2007 Jepp :-) Vi har et veldig stort voksensoverom, så det går kjempefint, og et lite barnerom, som storebror på 4 år sover på... Men nå er snuppa 15 mnd gammel, og jeg begynner å merke at jeg trenger mer privatliv om kvelden, altså å lese på sengen, henge opp klær, prate osv, for hun sover ganske lett nå..! Så til sommeren, når vi flytter tilbake hjem igjen så skal vi kjøpe oss hus eller rekkehus :-D
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #7 Skrevet 22. september 2007 Du kan jo eventuelt sette opp en lettvegg og dele soverommet i to. Da vil de være litt mer skjermet fra hverandre, men det kan kanskje være lurt å ha vindu eller lufteluke i veggen.
camilla^ Skrevet 22. september 2007 #8 Skrevet 22. september 2007 Her er har vi 4 unger og to soverom til de. De tre minste 2-4-5 år sover på samme rom og det fungerer helt greit. Må lage ny trippel seng snart, for minsta klarer ikke å ligge i ro og hun deler en 120 seng nederst med storesøster. Men det er lite problemer her, tror de problemene som er hadde kommet om de hadde hatt hvert sitt rom alikavel. For det skal litt til å overdøve hylingen til hun minste når hun ikke gidder å sove.
haater husarbeid Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 Første ti mnd da jeg fortsatt nattammet lå babyen på vårt rom. og så flyttet vi han over på storebror sitt rom. Det går veldig greit, begge ungene sover stort sett hele natta. Men det er perioder med tenner ol, da må vi flytte han over på rommet vårt for en periode.-
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #10 Skrevet 23. september 2007 Nei, men jeg har to barn og ETT soverom. Går fin-fint det, er ganske stort og der sover vi fire stk. Leker gjør vi i stua og ute, helt problemfritt:-)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #11 Skrevet 23. september 2007 vi hadde barna våre på to forskjellige soveromm fra starten av vi. syntes dette var kjempegreit. men slet litt med at eldste mann gikk endel i søvne og hadde mye problemer med mareritt. etter et år skulle vi flytte så vi begynte å forberede oss på at vi kanskje ikke fikk leilighet med tre soverom igjen. så vi flyttet han inn til lille søsteren sin. Det ble en helt herlig opplevelse, han sov ordentlig godt om natta. gikk ikke lengre i søvne og ingen mareritt siden, de deler fortsatt rom og koser seg dønn ihjel. Hu minste legger seg som regel litt før, men mange ganger legger de seg samtidig. på dagen lar jeg henne sove i vogna si inne på soverommet vårt slik at storebror kan kose seg og leke på soverommet deres. Har bare ogde erfaringer. er jo veldig trygt å godt å dele rom med en du ser hver dag. men av og til ser jeg de trenger tid alene og da ordner vi det med at en av de får ligge i reiseseng inne til oss foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå