Gå til innhold

Tulla vil ikke ha mat på kvelden. Hjelp!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere har hun altid fått grøt og litt melk til kvelds før hun skal sove.

Men så begynte hun og ikke ville ha det. Så da prøvde vi med fullkornsvelling. Det gikk bra noen dager, men nå vil hun ikke ha det heller. Er det greit og bare la henne sovne og så gå inn og gi henne vellingen i "halv søvne" en halv time etterpå?

Igår ville hun ikke ha noe og vi gikk ikke inn og gav henne i halv søvne heller, og hun sov til morran idag likevel. men hun må vel ha kvelds mat?

Hun spiser i løpet av en dag.

150 ml mme ( 7 tiden på morgenen)

Grøt, så mye hun vil ha + eventulellt litt frukt. (9 tiden)

150 ml melk og eventuellt litt frukt til lunch (i 12 tiden)

Middag. Mellom et halvt og et helt 8mnds middags glass + frukt. (15 tiden)

Så til kvelds enten 150 ml melk og så mye grøt hun vil ha + litt frukt eller 200 ml fullkornsvelling.

Det ser greit ut vel? Så lenge hun spiser kveldsmaten alltså?

Hun er 8 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser jo ut som hun spiser masse mat jo :) gi henne litt MME til kvelds og kanskje litt brød (små små små biter). Nemi har i det siste NEKTA kvelds , hva skal jeg gjøre? tvangsfòre henne? Nei, jeg tror hun får det hun trenger jeg i løpet av dagen. er hun sulten spiser hun regner jeg med!

Skrevet

Naar dere gir kveldsmat tilbyr dere groet eller melk foerst da ?

Hvor lenge etter middagen er det snakk om ?

Jeg hadde ikke gitt mat etter hun har lagt seg med tanke paa tennene....

Skrevet

Hun spiser middag i 15 tiden.

Pleier og gi henne grøt mellom 18 og 18.30 og så litt melk og legger i 19 tiden.

Men lurer på om det kanskje kan være lurt og flytte middagen till 17 tiden eller noe sånt, og heller gi henne litt brød og frukt mellom lunch og middag? Så kan hun jo bare få litt melk til kvelds de gangene hun vil ha? Høres det greit ut?

Skrevet

ville prøvd noen få små brødbiter med smør el.l. på jeg... kanskje det frister... og det metter jo en del da.. og om hun ikke orker så mye er hun nok ikke så sulten.. og brød er jo litt å jobbe med for magen da.

Skrevet

Jo men problemet er jo at hun ikke er intressert i mat i det hele. Hun vil bare sove når kvelden kommer. Men les innlegget mitt over. Tror du det hadde vært noe? =)

Skrevet

ja, jeg hadde proevd aa flytte middagen da. har jo ikke noe aa tape paa aa proeve det :)

Er ofte barna ikke vil ha kvelds her ogsaa, men da spiser vi middag i 17 tiden saa det er ikke noe problem aa gaa til neste dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...