Gå til innhold

*sukk*

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå gravid i tredje måned og klarer ikke si det til min egen mor. Kan ikke tenke meg noe verre i verden den dagen hun får vite det. Jeg ser allerede for meg skuffelsen i ansiktet hennes for å ikke snakke om når jeg får høre hvor dum jeg er og ikke minst egoistisk. Noen tenker kanskje nå at jeg bør la tvilen komme henne til gode, men er redd jeg kjenner min mor såpass. Hun kan selvfølgelig være kjempe ålreit og stiller ofte opp. Men likevel er det enkelte ting hun kan klikke fullstendig for. Jeg har en eldre søster som har tre barn, mann og hus. Jeg er 21år, samboer, student og alltid hørt av min mor når min søster har gått gravid at hun håper for all del at jeg ikke får noen barn for det er jeg altfor egoistisk til. Som regel har jeg bare ledd det bort. (har aldri vist henne at hun faktisk sårer meg). Jeg er oppvokst som attpåkladd og sikkert en smule bortskjemt, men synes ikke det er noe ålreit å høre at jeg ikke klarer ta vare på at barn. Jeg tror at jeg kan bli en god mor, jeg skal iallfall ikke fortelle mine barn hva de ikke kan klare. Heller hva de kan klare!

Men så var det dette med å fortelle henne det da...noen tips?? Jeg er rett og slett så redd for at hun skal trykke meg så langt ned at jeg mister gleden ved hele svangerskapet.

(velger å være anonym denne gangen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke fortalt det. Hun kan oppdage det selv. Det gjorde en annen vennine av meg. Hun skulle på besøk til moren og da var hun allerede 7 mnd på vei. Kanskje du bor nærmere og ser henne oftere enn hva min vennine gjorde.

Uansett syns jeg det er helt feil å si at noen ikke skal få barn for de er alt for egoistiske. Om man er mor selv vet man at når man får egne barn legger man som regel bort egoismen for sitt eget barn.

Lykke til.

Skrevet