Gå til innhold

om liggestilling og spark/bevegelse.. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er fra 2 trimester, men er jo større sjanse for at jeg møter noen her som vet litt mere. jeg er 20+2 idag.

er det noen her som vet hvordan den lille ligger??

når jeg var på ultralyd den 11 september, så sa jordmora at han lå med hodet ned, og ryggen i halvsirkel opp mot brystene. men jeg får det ikke til å stemme. jeg kjenner jo så mye spark helt nederst, der hodet skal ligge. kjenner aldri noe øverst i magen, der liksom føttene skal være. hmm.. noen som er kloke på dette? ;)

også en skikkelig morsom ting, det virker som lilletassen skikkelig strekker på seg av og til, slik at det presser SKIKKELIG ut mot magen, så blir det en kjempe stor bulk, hehe.. litt ubehagelig kan det være for mamman til tider, da det føles som den presser på noen innvoller, hehe, men så lenge han får strekt seg litt så gjør det ingenting. Det blir vell verre jo større han blir ;D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

tror nok at du kjenner rett.

Baby kan snu seg mange ganger til dagen i mange uker for din del ennå. Så selv om den låg med hodet nedover 11. september, så kan den snu seg minutter etterpå. Baby går nok ikke ned i bekken før du nærmer deg ca uke 30, hvis det er det du tenker på at Jm refererte til..

Kose deg med spark og bevegelser:)

Skrevet

heisan...som blir sagt lenger opp kan ungen snu seg ofte nå hos deg..er enda masse plass. Men vis du kjenner spark nede der hvor hode skal ligge kan det også være hender som du merker og vis ungen ligger med ryggen til magen in er det normal at du ikke kjenne så mye liv oppover i magen siden de spark går mot din ryggen.

men kos deg masse videre blir bare gøye jo mer liv du kjenne ;)

Skrevet

tusen takk for svar, nå ble jeg litt klokere her :)

iallefall når jeg var på UL så lå han med ryggen til magen, så det er sikkert derfor jeg ikke kjenner det oppover i magen :) selv om han sikekrt snur seg masse :) de finner jo fort en favorittstilling så han liker vell å ligge med ryggen mot magen.. :) takk igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...