Diva Muffin Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Vi var i banken og opprettet konto til liten i dag, og ble da spurt om å forsikre henne. En ren ulykkesforsikring, fikk vi opplyst. Er det noen som vet litt om dette, negative og positive sider, og om det i det hele tatt har noe for seg? For meg virket det som en dyr forsikring, som spiller helt bevisst på samvittigheten til folk..
pinglo Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Samme skjedde her i dag. Åpna konto til snuppa, også fikk vi spm om forsikring. Tror det var 106 kr i måneden mi måtte betale. Sambo sa han skulle lese litt osv, men da fikk han beskjed om at en måtte tegne forsikring fort tilfelle det skulle skje noe..
Mille-77 Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 VI har tegnet det i alle fall. Barn som blir syke, har ikke tjent seg opp en god lønn å få uførpensjon av feks. Man har jo rettigheter i det offentlige, men det er jo minstelønn. Man får hjelpemidler, men det kan være lettere hvis man har litt penger hvis det skulle skje.Klart en må vel regne med å måtte kjempe for å vinne en sak, men men. Har tegnet med diabetes 1, leukemi, ufør og noe mer.
Mrs. Bouquet Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Har lest litt om barneforsikring på nettet, og har kommet fram til at vi ikke har særlig å hente der. Generlt ble de med god økonomi anbefales å ikke ha det. Hadde jeg vært alenemamma med lav inntekt hadde jeg vurdert det. Anbefaler deg å søke i kvasir og lese artikler om det, blant annet på dinside.no
Gjest -<<- Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Rene ulykkesforsikringer er billige og lite nyttige - antallet barn som dør/blir uføre i en ulykke utenom skole/barnehage (hvor de allerede er forsikret) er minimalt i forhold til dem som dør/blir uføre av sykdom. Barneforsikringer som dekker sykdom er dyrere og nyttigere. Begge vil ved utbetaling være med å medvirke til at ungen ikke ender opp som minstepensjonist resten av livet pga. uførhet i ung alder, og bidra til ting som ombygging av hus om barn blir handicappet og slikt - sistnevnte er noe man i prinsippet skal få tilskudd til, men det er visst ikke noen selvfølge i mange kommuner. Jevnt over er det nok en ok forsikring å ha. Det blir i grunn samme vurdering som hvorvidt man velger å ha uføreforsikring på seg selv. Jeg gjør det, mange gjør det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå