Gå til innhold

Forsikring av barn..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var i banken og opprettet konto til liten i dag, og ble da spurt om å forsikre henne. En ren ulykkesforsikring, fikk vi opplyst.

Er det noen som vet litt om dette, negative og positive sider, og om det i det hele tatt har noe for seg?

For meg virket det som en dyr forsikring, som spiller helt bevisst på samvittigheten til folk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme skjedde her i dag. Åpna konto til snuppa, også fikk vi spm om forsikring. Tror det var 106 kr i måneden mi måtte betale.

Sambo sa han skulle lese litt osv, men da fikk han beskjed om at en måtte tegne forsikring fort tilfelle det skulle skje noe..

Skrevet

VI har tegnet det i alle fall. Barn som blir syke, har ikke tjent seg opp en god lønn å få uførpensjon av feks. Man har jo rettigheter i det offentlige, men det er jo minstelønn. Man får hjelpemidler, men det kan være lettere hvis man har litt penger hvis det skulle skje.Klart en må vel regne med å måtte kjempe for å vinne en sak, men men.

Har tegnet med diabetes 1, leukemi, ufør og noe mer.

Skrevet

Har lest litt om barneforsikring på nettet, og har kommet fram til at vi ikke har særlig å hente der. Generlt ble de med god økonomi anbefales å ikke ha det. Hadde jeg vært alenemamma med lav inntekt hadde jeg vurdert det. Anbefaler deg å søke i kvasir og lese artikler om det, blant annet på dinside.no

Skrevet

Rene ulykkesforsikringer er billige og lite nyttige - antallet barn som dør/blir uføre i en ulykke utenom skole/barnehage (hvor de allerede er forsikret) er minimalt i forhold til dem som dør/blir uføre av sykdom. Barneforsikringer som dekker sykdom er dyrere og nyttigere.

Begge vil ved utbetaling være med å medvirke til at ungen ikke ender opp som minstepensjonist resten av livet pga. uførhet i ung alder, og bidra til ting som ombygging av hus om barn blir handicappet og slikt - sistnevnte er noe man i prinsippet skal få tilskudd til, men det er visst ikke noen selvfølge i mange kommuner.

Jevnt over er det nok en ok forsikring å ha. Det blir i grunn samme vurdering som hvorvidt man velger å ha uføreforsikring på seg selv. Jeg gjør det, mange gjør det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...