Gå til innhold

GBS - noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk påvist GBS tidlig i svangerskapet. Har hatt 2 uvi, men det begynner å bli en stund siden nå. Siste pencilinkur tok jeg i juli. Nå er jeg i uke 37 og har tatt en ny dyrkningsprøve - denne viste ingen oppvekst. Og det er jo kjempebra! Da slipper jeg antibiotika under fødselen. Men kan jeg være helt sikker på at jeg ike får en oppblomstring disse siste ukene??? Jeg er jo glad at dyrkningsprøven ikke viste noe, men også redd for at man ikke skal være forberedt på en evt. GBS infeksjon.. Noen som har erfaringer vedr. dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du hadde oppblomstring tidligere i svangerskapet så går jeg utifra at sykehuset er obs på dette og følger deg litt ekstra opp rett etter fødsel, at dem følger ekstra godt med på bebisen din, og evt kanskje tar blodprøve for å se om ungen din har blitt smittet. Det er ihvertfall slik jeg har hørt at prosedyren han vært til andre gravide som har hatt påvist GBS i svangerskapet, uavhengig om det var tidlig eller sent.

Så jeg tror du kan ta det med ro - men ring gjerne føden og forklar din bekymring, og få svar på det du lurer på så du slipper å engste deg unødig :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...