Trønderjente82 Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Min mor hadde veldig tøffe fødsler og jeg er forberedt på det samme. Noen som har født før og har noen formening om det er en sammenheng mellom egen fødsel og mors?
Tonje, M&A Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Jeg har ikke vært lik i det hele tatt. Både svangerskap og fødsel har vært forskjellig. Min mor hadde litt mensserter og fødte på 1 time,3 timer og hastesnitt med siste. Hun fikk 3-4 uker før tiden med alle 3. Jeg hadde rier i fra 11 til midnatt, og en helt normal fødsel. Fødte 1 uke før tiden. Denne gangen, masse kynnere, maserier og mye vondt. 2 dager til termin, tror ikke det skjer noe med det første her!
buzzybie Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Min mor hadde veldig raske fødsler,men jeg har hatt normale.. Den første var på 11 1/2 time,i forhold til mamma så var hennes første på 3 timer..og hun hadde nesten ikke rier..
Krokka og prinsessa Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Tror ikke det har så mye å si.... Her har hele svangerskapet mitt vært veldig ulikt min mors. Hun hadde forresten to tøffe fødsler med meg og broren min, som begge tok over 2 døgn med fare for våre liv. Men jeg har tro på at det ikke blir like ille for min del.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Jeg hadde nesten helt lik fødsel og svangerskap som mamma... Fikk begge 10 dager før tiden og hadde raske fødsler. 6 timer.
Amanda- Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 har hørt at det skal være arvelig.. men om det stemmer vet jeg ikke... menmen.. hehe.. har ikke født selv så kan ikke dele noe historie heller...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Jordmor sa til meg at dette veldig ofte stemmer. At det er sammenheng mellom mor og datteren sine fødsler. Har mor hatt noen tøffe fødsler, er det faktisk ganske normalt at man selv får det. Min mor har hatt 4 veldig okeye fødsler, så for min del håper jeg at dette virkelig stemmer!! Flere av de jeg har snakket med som har hatt en tøff og hard fødsel, har også nevnt at mora deres også har hatt det, og at det sikkert var derfor. Men får se om det stemmer eller ikke. Spent er jeg iallefall!!!!!
Rakri Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 Er vel store variasjoner her også, som med alt annet. Min mor hadde ks med alle tre pga at bekkenet ikke åpner seg tilstrekkelig. Min søster har hatt lange fødsler på 50 og 17 timer. Selv har jeg hatt fødsler med rier med 2-3 min mellomrom hele tiden (eller mindre) og ferdig på 8 og 9 timer
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #9 Skrevet 21. september 2007 Jeg har hatt helt forskjellig svangerskap og fødsel fra min mor. Jeg har vært kvalm i begynnelsen, hun hadde ingen plager. Hun har alltid gått en uke eller mer over tiden. Jeg fødte to uker før. Hun hadde masse strekkmerker. Jeg har ingen. Hun har fått store barn. (4,5 - 5,2 kg) og jeg har en på 3,4 kg og ligger an til en på 3,6 kg. Skulle ikke tro vi var i slekt. ;-)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 Min mor hadde tøffe fødsler, men hun mener at mine slår henne en høy gang.....??????
Pimienta Skrevet 21. september 2007 #11 Skrevet 21. september 2007 Jeg hadde en veldig kjapp og grei fødsel første gang og det hadde min mor med meg også, så langt ganske likt altså. Da lillebroren min ble født havnet han nesten i do, full åpning uten at hun merket en eneste åpningsri... Så vi får se nå da, hadde selvsagt vært deilig med en smertefri fødsel, men jeg håper jeg rekker å komme meg på sykehuset før ungen vil ut! :-) Det skal vel nevnes at jordmor kommenterte etter min første fødsel: Neste gang kommer det til å gå fort. Jaja.
Neetamor-mednyspire Skrevet 21. september 2007 #12 Skrevet 21. september 2007 jeg har hatt en helt annen fødsel opplevelse enn min mor.. jenta mi kom etter 4 timer.. 2 timer med rier å 2 timer med pressrier.. min mor har hatt "normale" fødsler som har tatt litt tid med alle sine barn, å svangerskapene har vært utrolig forskjellige mellom mine og hennes. så jeg tror ikke at man skal bry seg så mye om hvordan fødslene til deres mor var..
prøvekluten+3små Skrevet 21. september 2007 #13 Skrevet 21. september 2007 jeg har hatt nesten skremmende like fødsler som mamma..helt ned i minste detalj som tidspunkt på døgnet,vekt/lengde på ungene,termin og lengde på fødslene..denne gang har jeg ingenting å sammenligne med da..mamma har 2 arn,mens dette blir min 3;o)
Mamzen Skrevet 21. september 2007 #14 Skrevet 21. september 2007 Hvem som er far spille jo sikkert også en rolle, hvor stor han er ol. Dessuten kan man selv arve kroppsfasong etter sin fars slekt og ikke etter sin mor?
Bine66 Skrevet 21. september 2007 #15 Skrevet 21. september 2007 Tror ikke det. Mammaen min hadde 2 raske fødsler (3 t. og 1 t.) og måtte ikke settes i gang. Jeg måtte settes i gang med førstemann også tok det 6,5 t. fra første rie. Blir spennende hvordan det blir om noen få uker )) ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå