Gå til innhold

hvordan gjør du det om natta??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på tre uker som jeg ammer om natta. Blir til at jeg ammer liggende også sovner vi. Syns ikke dette er helt ideelt siden jeg ikke sover skikkelig.

Hvordan gjør du det om natta??

Har vurdert om jeg må ta opp en stol på soverommet som jeg kan amme i. Men frykter at det blir litt kaldt. Og da må jeg til med klær.

Ikke enkelt dette her. Gler meg til det ikke er nattamming lenger!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjopte en slags lenestol fra Ikea (ca 500 kr), den er paa soverommet. Jeg har ikke fryst ennaa, bruker singlet og truse om natta for tiden. Vet ikke hva jeg kommer til aa gjoere om vinteren, da blir det nok kaldere paa rommet ja (vi har faktisk ikke panelovn en gang, bare en slik flyttbar radiator).

Jeg fikset aldri aa amme liggende, ble saa lite effektivt og jeg faar ikke til aa sove med babyen i senga.

Skrevet

Jge setter meg opp i senga og gir henne, når hun er ferdig legger jeg henne i vogna igjen. (vil ikke ligge i senga si)..Hun sovner igjen med en gang. Men om morgenen ligger hun sammen med meg, må kose oss litt:)

Skrevet

Hmmm..vanskelig det der ja. Hadde samme problemet selv, så jeg passet på å sette meg skikkelig opp i senga og gjøre litt mens jeg ammet, f.eks drikke vann, lese litt i boka mi, spille på mobilen osv. Da holdt jeg meg våken til han hadde spist ferdig.

De gangene jeg ammet liggende tok jeg på meg en genser sånn at jeg kunne ha dyna lenger ned (var alltid redd for å få dyna over han sånn som du sikkert er) og ballet han inn i et teppe mens han spiste. Følte meg litt tryggere hvis vi sovnet da.

Nå våkner han og skal ha mat når pappan drar på jobb, så vi har mye bedre plass i senga :)

Skrevet

Jeg har aldri ammet liggende om natta, men jeg satt meg godt opp med en pute bak ryggen. Da holdt jeg meg våken til han var ferdig.

Skrevet

Jeg ammer liggende, men sovner ikke, så har ingen tips.. dessverre, men dytter tråden din litt oppover da :P

Skrevet

Korsika 23.07.....

Jeg gjør akkurat som deg om natta. Drikker vann,leser i noe eller spiller på mobilen min. Det er jo då utrolig kjedelig å amme om natten!!!

Jeg klarer ikke å amme liggende,så det har vi aldri gjort.

Han er bare litt yngre enn din. Født 28.07

Og når pappan drar på jobb,så får minsten sove på plassen hans.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg varierer litt, enten står jeg opp, tar på meg en fleecejakke og setter meg i stua med dempet belysning og tvn med lav lyd. andre ganger bare setter jeg meg opp i senga med dyna over beina. da hender det at jeg dupper litt.

uansett drikker jeg alltid masse vann, har kjøleskapet full av imsdal "sutteflasker" som jeg fyller opp.

Legger henne tilbake i sengen når hun er ferdig, det siste måltidet er ofte ved 7-8 tiden og da er det ofte hun får ligge hos oss for kosen :)

Skrevet

Jeg kommer bare til å sovna av i senga, så jeg tar lille rosin med meg i stua (har det mørkt da og det er bare noen få meter til dit). Setter meg i en stol og ammer.

Skrevet

Me hadde mange rare netter i begynnelsen. Både eg og ungen sovna mens me amma i senga og me våkna i alle mulige posisjonar. Eg satt oppreist og alt, men sovna for det om. Ungen hadde ei korg ved siden av senga som ho sov i, så då me våkna etter amminga så la eg ho oppi der og sov vidare. Andre ganger la eg ho ved siden av oss. Me har ganske brei seng, så me sov godt alle tre. No er ho tre månadar og ammer ikkje om natta lenger. Når ho våkner i seks-sju tida, henter eg ho inn og ammer ho, så blir ho og faren liggende og sove nokre timar mens eg går på skulen

Skrevet

Ammer liggende, sovner av og til. Våkner da etter 1-2 timer og legger han i egen seng og sover videre. Vi har godt sovehjerte begge to, så det er ikke noe problem her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...