Gå til innhold

Dere som sier dere blir sinte på babyene av og til......

Anbefalte innlegg

Skrevet

....hva mener dere med "å bli sint"?

Skriker og kjefter på de små i affekt? Går ut og tar time-out?

(ps...tror det er menneskelig å blir fryktelig frustrert over de små av og til, ja;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, nei, aldri noe skriking til lillen... Men noen ganger kjenner jeg det koker inni meg og da må jeg bare ta en liten time-out.

Og det er menneskelig å bli frustrert ja!!!! Lever ikke blant rosa skyer og sukkertøy vi iallefall. Men heldigvis så skjer det ikke så ofte da!

Skrevet

Tviler på at de fleste som sier at de blir sinte på babyen kjefter og slikt.

Men man blir jo frustrert også det fører gjerne til sinne når man ikke har sovet eller ikke føler man får det til.

Personlig tenker jeg bare : skjerp deg, hun er en baby , hun gjør det ikke med vilje".Eller : " Jeg vil jo ikke være sint på henne " Det pleier å hjelpe når jeg føler at sinne koker og frustrasjonen er på topp...

Men det å være mor er jo en prosess , men blir jo bare bedre og bedre til å takle og mestre ting etter hvert. De fleste av oss hvertfall.

Skrevet

Tror ikke noen mener at de blir sinte i den forstand at de kjefter og smeller nei:) Men man blir jo litt tynnslitt i nervene når småttet griner og griner og man har prøvd ALT og ingenting hjelper..klokka tre om natta... :) Da blir man ikke sint... men lei seg og frustrert fordi man lurer på hva som plager sin lille pode og man er utkjørt og trøtt.

Skrevet

Jeg har ikke fått min egen baby ennå, men noen ganger når jeg har passet andres babyer og de har skreket mye uten at jeg har skjønt hvorfor eller klart å roe de ned har det stresset meg. Har ikke blitt sint på babyene, stakkars de kan ikke noe for det. Men noen ganger har jeg fått en litt oppgitt følelse og kjent meg frustrert. Og den følelsen kan jeg tenke meg bare blir enda sterkere når det er ens eget barn som man har ansvaret for hele tiden, ikke bare til låns en liten stund. Hvis man kjenner seg sint på babyen er det nok bedre å legge den ned i sengen eller lekegrinden og gå bort i 5 minutter enn å la babyen merke at man er sint tror jeg. Jeg tror dessuten at det "sinnet" i virkeligheten er mer et tegn på at man er sliten og kanskje føler seg litt maktesløs enn at man egentlig er sint på babyen. Man trenger en pause av og til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...