Gå til innhold

Til dere som bruker voksipose o.l i over 10-12 varmegrader....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hva kler dere på babyen da?

Prøvde meg frem idag, 13 grader, og kledde på knøttet strømpebukse, body og fleezedress, tynn lue. Men det ble skikkelig varmt der inne synes jeg.

Egentlig synes jeg det er for tidlig med voksipose når det er spåpass mildt ute, med tanke på at voksiposen skal vare hele vinteren med mange minusgrader.

Er det for tidlig? I så fall, hva kler dere på babyene inni disse posene, det er jo utrolig varmt i en slik pose.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spørs vel om man bruker sommerdyne eller vinterdyne inni denne posen vil jeg tro.

Voksipose med vinterdyne i over 12 varmegrader mener jeg er altfor varmt for de stakkars små. Bedre med dyne da hvor det kommer inn litt mer luft og ventilasjon. Vi venter hvertfall med voksiposen med vinterdyne (ligger nesten i navnet) til det blir skikkelig kaldt.

Skrevet

Jeg har kjøpt en sånn dunpose med lammeskinn-undelag...men den hadde jeg tenkt å ta i bruk når det blir nærmere 0 grader.

Skrevet

Om man har den litt "åpent" går det vel sikkert bra. Har ikke tatt den i bruk personlig da fordi jeg har en fleecepose jeg bruker nå. Litt lurt å ha en litt tynnere pose i tillegg til voksi så de kan ligge i på høstdagene.

Skrevet

langermet body og strømpebukse, og en tynn lue..

er ikke så lett å skrive med en unge på fanget..hehe

Skrevet

Her kommer vi ikke til å bruke voksipose når det er 10-12 grader ute.

Det blir alt for varmt med den

Skrevet

Her jeg bor har vi en god stund nå hatt mellom 6-10 gr. Jeg har tatt i bruk voksipose med dundyna inni. Har på henne kun body, strømpebukse og en tynn ull lue. Hun er passe varm.

I 12-13 gr syns jeg personlig det blir litt mye med voksipose, nok med en dyne..

Skrevet

Vi tar ikke frem voksiposen eller dunposen (har begge deler) før det blir nærmere 0 grader. Personlig synes jeg det blir for varmt i mange + grader. Bruker enten dundyne nå, eller et tykt ullpledd. HOlder lenge det.

Gjest Ut på tur
Skrevet

var nettop på trilletur med dundyne og ullteppe. hun hadde da på seg bomuldsbody, bomuldsbukse, bomuldsjakke og bomuldslue.

Det var 11 grader og perfekt for henne (5 uker nesten) jeg tar ikke frem voksiposen enda

Skrevet

også her er det stor forskjell på barn. Jeg har hatt et barn som aldri ble varm nokk, og nå har jeg en baby som nesten ikke trenger klær i det hele tatt. Bor på det forblåste vestlandet og når jeg er ute å går tur holder jeg på å fryse i hjel, men snuppa som ligger i strømpebukse, bukse, langermed body, genser, og av og til en tynn strikkejakke og lue under dundyne er gjennomvåt etter en times tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...