Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Selvfølgelig med en øvre maksgrense for hvor mange timer man kan benytte den i uka. Som alenemor er det bortimot umulig å finne en jobb som harmonerer med barnehagetider hvis man ikke er utdannet i et 8-4-yrke.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Er ikke enig med deg, men dette er da i prøveprosjekter enkelte steder? kommer kanskje an på hvor man bor.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 jepp, døgnåpen barnehage hadde vært en fin ting. det er så få yrker som er 8-16 og som du sier så må en alenemor ha en slik jobb for og få det til. ihvertfall litt lenger åpningstider hadde ikke vært dumt
RundLurt? Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Er vel en døgnåpen på verdal i hvertfaill, om den fortsatt driver seg da, snedig for skiftarbeidere og sykepleiere er det vel!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Er det virkelig så få yrker som er 8-16? Har egentlig aldri tenkt på det...
meg & to små vampyrer Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Enig i at det burde være mer fleksibilitet. Øvre grense på timer er jo selvsagt.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 21. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2007 Hva er det du ikke er enig i? At det finnes få jobbmuligheter som passer inn i de lille tidsgapet barnehagen gir rom for dersom du ikke er yrkesutdannet?
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 21. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. september 2007 Prøv å kom på en :-)
fru tekopp Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 De fleste kontorjobber er vel sånn omtrent 8-4 dager? I hvertfall det jeg har...
Turid Laila Skrevet 21. september 2007 #11 Skrevet 21. september 2007 Ikke så mye med tema å gjøre, men jeg har 8-16 jobb og har bare vgs. Men det er kanskje ikke så mange jobber som er 8-16, og kun det. Igrunn ikke tenkt så mye på det. Men det burde absolutt vært, om ikke døgnåpent, så hvertfall lenger åpningstid.
meg & to små vampyrer Skrevet 21. september 2007 #12 Skrevet 21. september 2007 Ja, mange kontorjobber er 8-16, men mange jobber helse med turnus eller butikk og andre jobber der det ikke er slike arbeidstider. Sikkert veldig mange med helseturnus hvertfall som sliter, har man tidligvakt som starter 7 så er jo ikke bhg åpen enda engang..
KaMa Skrevet 21. september 2007 #13 Skrevet 21. september 2007 Studentbarnehagen i Bergen har tilbud om døgnåpent, for f.eks alenemødre..
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 21. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 21. september 2007 Da må man nesten bo i nærheten av en. Også er jeg jo student, så da trenger jeg ikke døgnåpen barnehage :-)
KaMa Skrevet 21. september 2007 #15 Skrevet 21. september 2007 Du har sikkert en strålende logikk her som jeg ikke klarer å se... :-/ Studentbarnehagen er jo for studenter..? Men sant at det er en fordel å bo i nærheten, i tillegg til at man faktisk har fått plass i nevnte barnehage. Syns det er et knall tilbud da, selv om det ikke ville vært aktuelt for oss å bruke den, siden vi har muligheten til avlastning gjennom familie og nettverk..
Gjest Skrevet 21. september 2007 #16 Skrevet 21. september 2007 Hvor mange døgn i slengen kan unga være der? Betaler så gjerne.
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 21. september 2007 #17 Skrevet 21. september 2007 Jeg har et klassisk 8-4 yrker med fleksitid attpåtil. Likevel er det umulig for meg å jobbe 100% fordi jeg har ungene i to ulike bhg. Derfor må jeg jobbe redusert, selv om jeg har en far som kan hente enkelte dager. så jeg skjønner ikke hvordan andre med litt mer ufleksible yrker får det til å gå opp. All beundring til dere, og JA til litt mer utvidet åpningtid i bhg. Dette har de i Sverie, og hvorfor i all verden skulle vi ikke få det til her liksom.
KaMa Skrevet 21. september 2007 #18 Skrevet 21. september 2007 Tror du må ta med deg flyttelasset til Bergen før du planlegger storbyferie uten unger, ellers tror jeg det koster deg ganske så dyyyrt. Vet ikke helt hvem du må bestikke for å snike i køen heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå