Heidi30 Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Var hos legen på svangerskapskontroll i dag og da fikk jeg vite det var påvist beta hemolttiske streptokokker gr B. NOe som er på huden sa legen. SKjønte ikke dette jeg. ER dette farlig? Dem sa jeg måtte ha det med på fødselen for kanskje barna måtte få antibiotika...dette synes jeg hørtes rart ut...
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Så lenge de vet om det når du skal føde skal det ikke være noen fare "Cirka 30%; av alle kvinner har disse bakteriene, men de aller fleste har ingen symptomer. Bakteriene smitter ikke over til fosteret i svangerskapet, men de kan overføres til barnet under fødselen og kan i sjeldene tilfeller gi alvorlig infeksjon hos den nyfødte. Men for tiden er det ingenting du kan gjøre. Skulle du få påvist B-streptokokker i urinen som du leverer ved vanlig svangerskapskontroll, så vil fødeavdelingen gi deg noen antibiotika under fødselen." fant dette på lommelegen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå