Gå til innhold

Hva skjer på åpen brannatsjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva får barna gjøre? Har en gutt på tre, og lurte på om vi skulle ta oss en tur..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan sikkert prøve en hjelm og prøvesitte i bilen - ikke vet jeg.

Men lurte på om du visste hvilke brannstasjoner som er åpne for publikum? Finnes det en oversikt noen sted?

Skrevet

Det vet jeg ikke.. Kanskje søke på "åpen brannstasjon" eller noe?

Vi har bare en brannstasjon der vi bor, så det gikk greit å finne ut av :)

Skrevet

Hva de får gjøre er sikkert litt forskjellig fra brannstasjon til brannstasjon, men her i vår by får ungene utdelt røde brannmann-hjelmer i plast, de blir vist litt rundt på stasjonen (nede i garasjen hvor bilene står), de som vil kan ta med seg en voksen og få være med opp i kurven til den store brannbilen når den heises opp (ikke for de med høydeskrekk!!) også kan de krabbe inn og ut av brannbilene som står parkert på plassen og inne i garasjen.

Det er også litt oppgaver og sånne ting som går på brannsikkerhet for de litt større barna.

Vi har vært der med vår sønn på 4 år siden han var 2, og det er alltid en suksess! :-)

Skal dit i morgen også.

Så har dere tid i morgen, bør dere ta en tur! Ta med fotoapparatet, og ha en fin dag!

Skrevet

På www.brannvernuka.no står det info om hvilke stasjoner som har opent.

Skrevet

For 2 år siden var vi på åpen brannstasjon, da var det mulig å få være med i brannbilen en runde, fikk hjelm, var servering, diplom osv. KOslig for alle små og store egentlig

Skrevet

i fjor fikk vi hjelm, fikk kjøre tur i brannbilen med sirenene på (veldig tøft), fikk kjøre opp i den store kurven på stigebilen, fikk prøve brannslangene osv osv.

Veldig morro for barna!!!!! (og for de voksne!!)

Skrevet

Min gutt er også tre, og vi kommer ganske sikkert til å gå. Jeg vedder på at han kommer til å elske det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...