Pampers123 Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Hva får barna gjøre? Har en gutt på tre, og lurte på om vi skulle ta oss en tur..
Gjest Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Man kan sikkert prøve en hjelm og prøvesitte i bilen - ikke vet jeg. Men lurte på om du visste hvilke brannstasjoner som er åpne for publikum? Finnes det en oversikt noen sted?
Pampers123 Skrevet 21. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2007 Det vet jeg ikke.. Kanskje søke på "åpen brannstasjon" eller noe? Vi har bare en brannstasjon der vi bor, så det gikk greit å finne ut av
MadamMim Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Hva de får gjøre er sikkert litt forskjellig fra brannstasjon til brannstasjon, men her i vår by får ungene utdelt røde brannmann-hjelmer i plast, de blir vist litt rundt på stasjonen (nede i garasjen hvor bilene står), de som vil kan ta med seg en voksen og få være med opp i kurven til den store brannbilen når den heises opp (ikke for de med høydeskrekk!!) også kan de krabbe inn og ut av brannbilene som står parkert på plassen og inne i garasjen. Det er også litt oppgaver og sånne ting som går på brannsikkerhet for de litt større barna. Vi har vært der med vår sønn på 4 år siden han var 2, og det er alltid en suksess! :-) Skal dit i morgen også. Så har dere tid i morgen, bør dere ta en tur! Ta med fotoapparatet, og ha en fin dag!
Glorie Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 På www.brannvernuka.no står det info om hvilke stasjoner som har opent.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 For 2 år siden var vi på åpen brannstasjon, da var det mulig å få være med i brannbilen en runde, fikk hjelm, var servering, diplom osv. KOslig for alle små og store egentlig
Kamomille Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 i fjor fikk vi hjelm, fikk kjøre tur i brannbilen med sirenene på (veldig tøft), fikk kjøre opp i den store kurven på stigebilen, fikk prøve brannslangene osv osv. Veldig morro for barna!!!!! (og for de voksne!!)
La Perla Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 Min gutt er også tre, og vi kommer ganske sikkert til å gå. Jeg vedder på at han kommer til å elske det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå