Gå til innhold

Lei av mas og kav!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så lei av alt kavet som følger med det å ha et stebarn (ikke selve barnet!) at jeg snart kapitulerer. Sure mødre, kravstor familie osv..

 

 

Av og til misunner jeg kraftig jenter som har menn uten forpliktelser! Tviler på at jeg hadde valgt en mann med barn en gang til!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble sammen med en mann som har to barn fra før. Som bor hos ham. I dag er vi familie på fire, snart fem. Det har bare gått litt over ett år siden jeg møtte ham, så alt har gått rasende fort! På et tidspunkt sa jeg til ham at jeg hadde ikke gjort dette om igjen; bli stemor og hundre prosent involvert på så kort tid. For det er enormt krevende. Og jeg blir forbannet hver gang noen påpeker at jeg visste hva jeg gikk til. Ja, jeg visste at han har to barn fra før, og man kan ha svært gode intensjoner om at ting skal gå så bra. Men utfordringene som dukker opp underveis kan man ikke vite noe om. Og man er i sin fulle rett til å synes/føle/kjenne på at det er innmari slitsomt å skulle være omsorgsperson for barn som allerede har en historie - som ikke alltid er en positiv historie. Skilsmissebarn erfarer jo ting....

Skrevet

Sier meg helt enig... Nytter ikke å si at man vet hva man går til, for det gjør man bare ikke før man har levd en stund i det. I tunge stunder kommer angeren snikende til meg, og jeg ønsket jeg ikke hadde gått inn i forholdet.. Men, har jo mye gode stunder, og da er angeren glemt;)

Jeg tror at så lenge man har et godt forhold til sin mann, og elsker han, så takler man det meste, for forholdets skyld..

 

 

Skrevet

Ja, man får en egen drivkraft over ting når man blir så involvert i en annen person. Samboeren min er den fineste jeg vet om - blant annet er vi veldig på linje i forhold til tanker rundt barneoppdragelse, og han er en veldig inkluderende og empatisk person. Hadde det ikke vært for det...

 

:o)

Skrevet

Jeg sa ja til "i gode og onde dager..."

 

...Jeg lever for alle de gode, og siden de i mitt tilfelle er ekstremt gode, så holder jeg bedre ut de onde.

 

 

Alt blir lettere når en ser det slik. ( En trøst for meg er at de bare er her annenhver helg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...