Gå til innhold

Suger på fingerene, men er mett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille datter på snart 8 uker suger stadig på fingrene når hun er våken. Dette gjør hun selv om jeg akkurat har gitt henne mat. Hun vil heller ikke ha smokk, selv om vi har gjort en iherdig innsats på den siden. Hun sikler og en del når hun suger på fingrene...kan det allerede være noen tenner på gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være det ja :o) Men her begynte snuppa med det samme på samme tid, men har fortsatt ikke fått tenner (6 mnd).

Men hun tok smokken, kun NUK, har du prøvd den?

Skrevet

Ja, jeg har prøvd den og et par tre andre slag, men kun NUK nattsmokken. Finnes det andre i NUK som kanskje hun liker bedre?

Noen ganger suger hun desperat på fingrene så det høres i hele leiligheten, synes så synd på henne. Men hun surver ikke da, bare puster fortere og ser overivrig ut i ansiktet..

Skrevet

Ja, jeg skjønner hva du mener...

Det er nattsmukken hun vil ha her, den uten ring, i silikon...

Skrevet

kan være at hun bare har oppdaget hendene sine, og lurer fælt på hva disse kan brukes til. driver å utforsker litt. sånn er det her også.

Skrevet

Mi tulle var å fæl å spise på fingrene sine, husker ikke når hun begynnte, men var vel i den alderen, hun siklet å mye da, men fikk si føste tann nå når hun var 7mnd. Hun ville ikke heller ha sutt, men fingrene var gode de.

Skrevet

Ja, mest sannsynlig er det nok det ja :o)

Skrevet

Tusen takk for svar :-) Høres logisk ut det som har kommet fram her ja

Skrevet

Hei!

Gutten min har rukket og blitt 5 måneder nå, men var akkurat som du beskriver. Sugde på fingrene selv om han var mett. Jeg prøvde all verdens smukker, men han spyttet de ut, selv etter iherdig prøving! I starten var jeg litt bekymret. Alle sier at det ikke er bra å sutte på fingrene, og at man ikke kan avvenne barna fra fingrene. Jeg vet ikke hvor mange forskjellige smukker jeg har kjøpt! Til ingen nytte! Nå har jeg slått meg til ro med at gutten har det helt fint! Han bruker fingrene når han skal sove, eller han skal trøste seg selv. I starten suttet han vel mye, men det gikk seg til litt etter hvert. Husk at de som sutter på fingrene tar fingrene ut når de skal snakke osv, mens smukken blir ofte sittende i... Da gutten min var 3 mnd økte siklingen, og på 4 månedersdagen kjente jeg to spisse kanter i underkjeven ;-) Nå har to bittesmå tenner kommet til syne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...