Tredjemann på vei :D Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 og hva koster det? gutten min er snart 2 år og ca. 13 kg. egentlig litt for lang i bena til det bakovervendte setet han har nå. hvert fall med sko på...
Gjest Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Vi er kjempefornøyd med Recaro Young sport (tror det er det) Det er fra 9-36 kg og har seler som kan tas av og justerbar rygg. Koster litt over 2000 kr.
Tredjemann på vei :D Skrevet 21. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2007 å steike, det var dyrt! trodde de forovervendte setene var billigere enn de bakovervendte jeg... får vel se om noen har et brukt sete til salgs.
Gjest Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Seter med 5 punkt seler er ikke så mye billigere enn bakovervendte - men om du venter til han er 15 kg - kan du kjøpe sånn pute med rygg. De ligger på ca 1000 kr. Da bruker han bilens egne seler.
miapia Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Da ville jeg tatt av skoene :-) Se trygg-trafikk.no. Du bør vente en stund til med å snu ham for å unngå alvorlig nakkeskade i en eventuell kollisjon. De tåler å sitte med beina bøyd. Min gutt var nesten 3,5 når vi snudde ham, og han var lang. Hvertfall 105 cm og 16 kg. Tok av skoene om vinteren på lengre turer, men på småturer gikk det fint med sko. Vi hadde Acta graco til ham. Sier ikke dette for å være ekkel, bare for å si at det er mulig :-) Og det er jo ikke uten grunn at de anbefaler at de sitter mot kjøreretningen lengst mulig (mot 4 år). Ser de fleste i barnehagen har ungene mot kjøreretningen hvertfall til de er 2,5-3, så det blir vanligere og vanligere, og tydeligvis ikke så vanskelig å få til :-)
La Perla Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Min gutt er tre og sitter fortsatt bakovervendt. Når din er såpass liten fremdeles hadde jeg nok også pørvd å se om det var noen bakovervendte dere kunne bruke.
frøkenfryd:) Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 besafe izi comfort er veldig bar har jeg hørt. har selv combi. det koster under 2000kr mener jeg
Gjest Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 Jeg ville ventet til han ble 15 kg og så byttet til beltestol, det er desidert best om han sitter fremovervendt!
Gjest Skrevet 21. september 2007 #9 Skrevet 21. september 2007 Og ja, må bare signere på de over her, ta av skoene, og prøv å ha han bakovervendt en del lenger, har selv en laaaaang gutt på straks 4 år som sitter bakovervendt i Britax Two Way Elite, har hauger av plass til beina og fortsatt en liten bit å gå på i høyden. Tipper vi går over på beltestol til sommeren :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå