Gjest Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Hva er det kjekkest å få av gaver da ? Klær i små størrelser, eller vanlige f eks ? Ull eller ikke ? etc.
Gjest Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 har ikke født prematurt men fikk en liten jente på 47 cm og 2335 g... var VELDIG greit å få klær i str 50 og i ull, siden vi ikke hadde noe mindre enn str 56. og ull var veldig greit siden hun hadde lav kroppstemp. Hvis de ikke visste at barnet var prematurt hadde de sikkert ikke klær i små str, så kanskje kjøpe noe ullklær i prematurstr / str 50... hadde jeg syns var kjekt ihvertfall=)
Gjest postlogic unt mikrovampyren Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 jeg har "født" prematurt men fikk ikke så liten jente - bare litt over 4uker for itdlig.. hun var 3110 men noe som vi satte pris på var ull :-) hadde ikke verdens høyeste kroppstemp..
Gjest Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 har 4 premature..og jeg syns det var kjekkeset å få klær i små str..men mener du feks str 50 til en som er 42cm så er det altfor stort. men H&M ,kappalh og polarn o pyret og lille venn har prematurtøy..noen begynner på str 40,andre 42. jeg syns ikke det var så kjekt å få str 62 feks til mine små..tok jo kjempelang tid før de fikk brukt det. ull er også kjekt å få,siden premature som regel har problemer med å regulere kroppstempraturen. pledd er også kjekt å få,da de liker å ha noe rundt seg, så her gikk det masse pledd ja. kan jo kjøpe feks merinoull pledd..også kalt prematurull.
Gjest Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Ok, takker for svar. De har nok noe fra før, og de var klar over at babyene etter all sansynlighet kom tidlig denne gangen også. Tenker på str. 40 og 44 - det er vel ok. Får se om jeg finner noe i myk og god ull da. De er ca 2400 g begge to, men er ikke sikker på hvor lange de er.
blimbaby Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Har en som var prematur og 2100g ved fødsel, brukte str 44 de første ukene, men måtte bytte til str 50 innen vi forlot sykehuset.. dersom de er 2400 g ville nok jeg satset på str 50.... er litt trasig med for små klær også da:( Minsten var ca 2500g når vi fikk reise hjem...
LegallyBlond Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 Nøstebarn har gode ullklær til premature
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå